mehmetyarbasan
üye
Turkey
2
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/07/2005 : 21:01:46
Selam; Profil seyrüsefer demektir,alçak irtifalardan ya da yüksek irtifalardan yapılır.Muharip profiller genelde görerek şartlarda -VFR- yapılır,amacı devriye ya da belirlenen hedefe radar ya da hava savunma sistemlerine yakalanmadan ulaşmak olabilir.Tehlikeli olan kısmı alçak irtifadan yapılan olabilir nitekim hem çok süratlisindir,hem de alçak irtifadasın,hal böyle olunca da çok dikkatli bir ön hazırlık yapmak gerekir.Rotanın çok iyi incelenmesi ve kolda başka uçacak olanlar varsa esaslı bir brifing yapılır.Bu uçuşlar sırasında da haliyle emercensiler meydana gelebilir,beklenilmeyen durumlarla karşılaşılabilinir,hem sratin yüksek hem de irtifanın yetersiz olduğu bu şekil uçuşları tehlikeli addetmek yanlış olmaz sanırım.Havada çarpışmalar ATC yüzünden olmadıysa başka nedenleri vardır muhakkak,bunları doğrudan S/S yardımcılarına bağlamak pek doğru değil ama S/S yardımcısından alınan hatalı bilgiler bu acı sona ulaştırabilir uçucuyu.Genelde önleme çalışmalarında karşılaşılan kötü bir kaza ve hep şunu öğretiyor yerde yapılan hazırlığın önemi..En olmadık durumların hesaba katılması ve karşılaşıldığında neler yapılacağının planlanması.. Umarım bu tür kazaları yaşamayız,Tanrı uçanları ve uçuranları korusun.. Emniyetli uçuşlar.. Mehmet YARBASAN
|