ATATÜRK Hava Limanı 18 pistinden kalkarak Beykoz ve İstanbul NDB yardımıyla 18 pistine ILS iniş.Kalkış öncesi, VOR 1’e 18 pisti ILS frekansı olan 111.1 MHz ve Beykoz NDB için 432 KHz değerlerini ayarlayın.
Uçak yerden kesildikten sonra Middle Marker uyarısına kadar uçuşu devam ettirin. Middle Marker uyarısını aldıktan sonra 0.7 varyo tırmanış ve sola 10 derece standart dönüş ile NDB göstergesindeki ok tam üst seviyeye gelinceye kadar durumunuzu koruyun. Göstergedeki ok N (North)’a gelince dönüşten çıkın ve 3000 feet yüksekliğe kadar tırmandıktan sonra düz uçuşa geçin.
Beykoz NDB üzerine gelindiğinde göstergedeki ok yavaş, yavaş hareket ederek 180 derece döner, bu size istasyonun geçildiğini ve arkadan yol takibi yaptığını gösterir. Tekrar sola dönüş yaparak kuzey yönüne dönün ve İstanbul 18 pisti için NDB değeri olan 396 Khz’i ayarlayın daha sonra 270 dereceye dönün. 270 başa dönüldükten sonra İstanbul NDB’nin göstergede 235 derecede olduğunu göreceksiniz.
Ön konsoldaki göstergeleri kontrol ettiğinizde; uçuş istikametinizin 270 derece, devir saatinin 2500 RPM, durun cayrosunun 2 derece burun yukarı, varyometrenin 0, dönüş kayış müşirinin nötr, sürat saatinin 110 knot, akışmetrenin 8 galon/saat olduğunu görmeli ve VOR göstergesine göre konumunuzun pistin kuzeyinde olduğunuzu bilmelisiniz.
Gösterge okunun 180 dereceye gelmesine kadar 3000 feet’te uçuşunuzu devam ettirin. NDB göstergesindeki ok 180 dereceye geldiğinde sola dönüşe başlayın bu anda VOR göstergesindeki istasyon gösterici de sola harekete başlayacaktır. Hem NDB hem de VOR’ı karşılayacak şekilde dönüşe devam edin. 179 dereceye dönüldüğünde iki gösterge saati de size pisti karşıladığınızı, glide slope ise 3000 feet yüksekliğin bulunduğunuz yer dikkate alındığında, yaklaşmanın alçak olarak yapıldığını gösterecektir.
Glide slope nötr duruma gelinceye kadar bulunduğunuz yüksekliği koruyun. Nötr durum görüldüğünde gaz kolunu hafifçe geriye çekerek motor devrini düşürün ve flapları 10 dereceye ayarlayın. Alçalmaya başladıktan sonra İstanbul NDB üzerine geldiğinizde gösterge oku 180 derece geriye dönecek ve Outher Marker ışığı da sizi uyaracaktır. Bundan sonra flapları 20 dereceye ayarlayın ve Glide slope ve VOR göstergelerini + durumunda tutarak alçalmaya devam edin. Bu şekilde alçaldığınızda varyometre 0.5 ve durum cayrosu 2 derece down durumunda olmalıdır. Medium Marker uyarısını aldığınızda flapları tam aşağı indirin ve inişi garantilediğinizde gaz kolunu geriye çekerek 0.5 varyo ile inişinizi tamamlayın.
Bu uçuşu CAVOK hava durumunda yaparak, seyrüsefer saatlerindeki değerleri okuduğunuzda bulunduğunuz yeri görmek suretiyle konumunuzu değerlendirebilir VOR ve özellikle ILS alıştırması yapabilirsiniz.
Yeterli duruma geldiğinizde Current Weather’dan Advance Weather’a giderek örneğin; bulut alt tabanı 2000 feet, bulut üst tavanı 2500 feet olarak ve görüş mesafesini kısıtlayarak, görerek yaptığınız uçuşu ILS şartlarda gerçekleştirebilirsiniz.
Ercan ÇETİNERLER