Arkadaşlar,herkese selamlar.Konular hakkında bilgisi olan arkadaşlar bunları bizimle paylaşırlar ise çok memnun olurum.
27 yaşındayım ve özel sektörde çalışıyorum.Son dönemde havacılık sektöründeki olumlu değişim '' Acaba hayalimdeki mesleğe şimdi ulaşabilirmiyim?'' sorusunu gündemime getirdi.Sektör hakkında zaten oldukça bilgim vardı fakat bunları güncelleme açısından yeniden bazı araştırmalar yaptım.Pliotlar derneği,uçuş okulları,yazılı ve görsel medya,internet ve şuanda bir airlineda aktif pilotluk yapan 1-2 kişi başlıca enformasyon kaynaklarım.
Özetle ;
- Sektördeki özel havayolu ve charter şirketlerinin sayılarının artması,THY'deki gelişmeler (yeni uçak alımları),askeriyeden sivile geçişlerin zorlaşması ve oldukça azalması büyük bir pilot açığını doğuruyor.Bu açık öyle hemen kapanacak gibide değil.Dolayısıyla sivilden yetişen pilotların bu dönemde sektörde iş bulma şansı oldukça fazla, hatta sektörde yetkili bir kişiden aynen şu ifadeyi duydum ''Şuanda uçan çekirge bulsalar alıyorlar''.
Fakat yaptığım bu araştırmalar sırasında ATPL seviyesinde üç kişi ile tanıştım ve üçüde uçuş okullarında öğretmen pilotluk yapıyorlardı(Yaşları 30-35 arası).Bir airlineda çalışmak istiyorlardı fakat henüz olumlu bir gelişme olmamış.(Bu insanlarla Eylül-Ekim aylarında tanıştım).
Birisi bu durumu izah edebilirmi?Ben açıkcası çözemedim.Bu kadar pilot sıkıntısı varken ATPL seviyesindeki birisi nasıl ve neden iş bulamaz?-Şuanda Türkiye'de 12-13 tane uçuş okulu var.Bunların sadece 3-4 tanesi CPL verebiliyorlar.Bazı okullar hakkında hoş olmayan duyumlar aldım.
*Uçuşa aynı anda iki öğrenci ile çıkıp,her ikisinede aynı saati yazmak
*Uçtuğu süreden daha uzun bir süreyi kayıtlara geçirmek (Uçuş saatini tamamlamak için)
*Hatta insanları tamamen dolandıran okullar bile olmuş.
Bu konu hakkunda bilgisi olan varmı?
-1,5-2 sene sonra CPL yada ATPL seviyesinde olacak bir sivilin sizzce sektörde iş bulma şansı nedir?
-Bu arada Türkiye'de aldığımız CPL-ATPL lisansları ile diğer ülkelerde nasıl çalışabiliriz?Neler gereklidir?Türk pilotların tercih edildiği yada çokca çalıştığı bir ülke veya yabaancı havayolu var mı?Detaylı yazarsanız sevinirim.
-Sektörde ücretlerin yüksek olduğu söyleniyor bu sadece THY için mi geçerli? Diğer özel havayolu yada charter şirketlerinde F/O olarak işe başlayan bir kişi ne kadar maaş alır?
-THY'de bile kaptan olabilme yaş sınırının max.51 olduğunu öğrendim.Dolayısıyla yaşınız 40 değil ise hala başlayabilirsiniz diyorlar.30 yaşın üzerinde sektöre atılmanı avantajı yada dezavantajı olabilirmi?
Arkadaşlar kararımı verebilirsem yeni yılda bir uçuş okuluna başlayıp,CPL'imi almak istiyorum.Cevaplarınızı ve tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
Saygılar