ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 Pilotluk Hakkinda Bilgi
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
yusuf
üye



12
Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/11/2004 :  01:01:03  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Samsunda bir pilot okulunun 24000$ a CPL verdigini gordum.Sizce bu fiyat iyi bir fiyatmi?Sizce yutdisinda degilde yurticinde CPL almak dahami avantajli turkiyede pilotluk yapmak isteyen biri icin.CPL kursunu alsam ve sanirim 200 saat kadar uculuyor kendi lisansimla bir havayoluna girme olasiligi nedir ve bosta kalma olasiligi varmi?Varsa sizce orani nedir tahmini?THY ye girme olasiligi varmi?Muhendislik diplomam olmasinin sizce faydasi olurmu?Veya diploma gereklimi ise girmek icin?
Kusura bakmayin uzun oldu, yazilarinizi okudum sizler gibi bilgim yok bu yuzden sizlerin aydinlatici bilgileriniz cok faideli olucak..
Tesekkurler
yusuf

antiice
üye



1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/11/2004 :  21:39:16  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Arkadasim,
Bu isi yapabiliyorsan yurtd1s1nda yapacaksin bu bir..yoksa basta 3. sinif muamelesine maruz kalacaksin.
2- Tabii bu isi profesyonel dusunuyorsan yurtdisinda alacaksin.
3- samsun vs. diger okullar bu isin uzmanidir hatta dunya standartlarinda egitim verirler. Yurtdisinda degisik seyler ogrenmeyeceksin.aynilarini ogreneceksin. sadece lisansi yurtdisindan almis olacaksin.
Bunun en buyuk sebebi umarim zamani gelince kirilacak asker kokenli kardeslerimiz.Bunu bir havayolunda calisan ucucu olarak soyluyorum. Yanlis anlasilmasin buyuk cogunlugu cok degerli insanlar..Ama bazilari var ki tamamen art niyetli sivil olmaniza tahammülü olmayan insanlar. Agzinizla kus tutsaniz yaranmaniza imkan yok.Sinek kucuk olsa da corbayi dokturur. Kendi devreleri ya da kokenlileri ne kadar zor adamlar olsalar da birbirlerini idare ederler.Ne yaziki sizin mukemmel olmanizda yetmez.iliskileriniz de iyi olacak vs. Bu kor adamlara gore 200-250 vs lik ucusla pilot olunmaz.Pilot nasil olnursa?Savas ucagi kullanacaksin.Hatta kendi iclerinde bile yok casa ci yok f4 cu, yok denizci yok karaci.
benim gorusum aradan bir 10-15 yil gecmeden ve sivillerin kaptan vs. agirlikta oldugu zaman hayallerinize baslayin. yoksa hayatta yapilacak cok isler var.

Sayfa Başına Git

yusuf
üye



12 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/11/2004 :  23:34:19  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sagol Kardesim

Ucucuyum derken pilotlugumu kasdettiniz?
Haklisiniz askeri pilotlar sivil pilotlara gore dusuk ucretle yillarini gecirmisler o yuzden cekememeleri normal.THY de staj yaparken 78 lerde sanirim ispartada dusen bir ucagin pilotunun kulenin uyarilarina ragmen antalyanin isiklarini gordum ben alcaliyorumda diretmesi olmus diye anlatmislardi calisanlar,sonrada vanda dusen ucak, pilot asker kokenli idi kulenin israrli yonlendirmesine ragmen yine inmeyi denerken dusmustu.Neyse kisilerin ahlaki bozuklugundan kaynaklaniyor dediginiz gibi hepsi degil, ama muhakkakki sizin genc olarak o imkanlara kavusmaniz onlarinsa yillardir beklemesi sanirim temel etken.Tabi insan dusunse sakat dogmamis,akil verilmis,imkan bulup pilot olmus insanlar askeri ucretle calisirken kendini onlarla kiyaslasa haline sukr eder ama insan doymuyor ne diyelim...
Evet kardesim ucak teknisyenligini bitirmistim simdide muhendislik bitmek uzere
yurtdisindayim ,thy nin bu alimina yetisemedik ama belki 2 sene sonra tekrar firsat cikarsa PPL de alabilirsem ise yarar gibi sanirim basvuru sartlarinda avantaj olarak yazilmisti.
Belki pilotluk bir ideal ama iyi para alinmasa bukadar populer olurmu idi bilemiyorum.Mesela ingilterede muhendis ile pilot arasinda maas olarak ucurum yok sadece fark var ,hatta iyi bir teknisyende cok iyi para aliyor ama ulkemizde yillar once THY de staj yaparken tekisyenlerin maasi gercekten cok uzucu boyuttaydi belki 6 teknisyen maasi bir pilot maasi yapiyordu.Sanirim ozellikle THY de pilotlara avrupa standartina yakin odeme yapildigi gibi diger teknik kadroyada odeme yapilsa adalet saglanir.
Son olarak 200 saatlik bir ucus tecrubesiyle sallayalim THY yi air alfa,onur air gibi sirketlerde calisma imkanidami yok?
Sanirim ucak kiralayip charter isine sokacaklar zorla ,kendi ucaginda kendin ucacaksin yardimci pilotolarak buda isin sakasi......
Baya zor gorunuyor ozellikle iyibir torpilsiz ..
Selamlar

Sayfa Başına Git

yusuf
üye



12 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/11/2004 :  00:35:56  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu arada frozen ATPL icin ingilteredeki (taninmis0kurslar 80.000 dolardan civari ee kalsin bari,turkiyede JAA sertifikali ATPL kursu varmi acaba?

Sayfa Başına Git

yusuf
üye



12 Cevap
Gönderilme Tarihi - 15/11/2004 :  12:10:19  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Veya JAA sertifikali CPL kursu veren oda yoksa PPL ve fiyatini bilen varmi acaba

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/11/2004 :  12:59:55  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
selamlar, eğer JAA sertifikali PPL alacaksaniz ingiltereye gitmenize gerek yok, İstanbul Havacilik Klübüde size JAA onayli PPL lisansi veriyor. Tahmini fiyati 5500$,+lisans masraflari...toplamda size en fazla 7000$'a mal olabilir ama sormakta fayda var. En büyük avantaji uluslararasi bir havaalaninda (sabiha gökçen) size hizmet vermesi. Bu size ticari havalaani trafiği, prosedürleri, ekipmanlari vb için çok iyi eğitim olur. Ancak PPL sonrasi ve/veya eğiitmin ATPL'e kadar tamami için yurtdişini araştirin. Zira PPL TR'da sorun değil. İngiltere için elimde çok kaynak yok ama bir kitapçidan "todays pilot" dergisi edinirseniz arkasinda uçuş okullarinin web adresleri var. Ayrica eğer bulabilrseniz AOPA'nin Flight Training dergisi uçuş eğitimleri için çok iyi kaynaklar olabilir. FLight Training Türkiyede satilmiyor ancak www.flightraining.aopa.org adresinden ulaşmaniz mümkün. www.todayspilot.co.uk, www.flyer.co.uk gibi adreslerdeki linkleri mutlaka kullanin. İngilterede en iyi eğitimi oxford aviation veriyor ama dediğiniz gibi fiyati biraz yüksek olabilir. Yunanistandan bir arkadaşim (aslen bilgisayar mühendisi idi) özel pilot lisansi ile bu okula gitti ve B737-400 için eğitmlerini tamamlayip Aegean Havayolarinda F/O olarak uçmaya başladi. Diğer tarafda devam eden topic'i izlemeniz tavsiye olunur. 200 saat ile ticari bir havayolunda işe başlamak piyango kazanmakla birebir bana göre. yada ciddi olarak kuvvetli bir kişinin kartviziti elinizde olmali!gerçek dünyadaki normal şartlar altinda s,z, diğerlerinden bir adim önce çikarak birşeyleriniz olmaliki diğerlerinden bir farkiniz, tercih edilme sebebiniz olsun. Jenerasyon değiştikçe bu tercih edilme kriterleride zamanla değişecek. Yabanci şirketlerin pilot kriterlerini kontrol etmek için mutlaka web adreslerindeki career başlklarini okuyun. Mutlaka size bazi fikirler verecektir. Türkiyede bir pazr olduğu ortada ancak bu pazarin pilot emisyonu ne kadar ve ne kadar sürekliliği olacak? siz eğitiminizi bitirdiğinizde bu pazarin hangi kalan dilimine yetişebilirsiniz? bunlarin hesabini iyi yapmalisiniz, zira hazir pilotlar şu anki pastayi paylaştiktan sonra sistem yine eskisi gibi emekli olanlarin yerine yenisi düzenine döndüğünde pilot ihtiyaci için arz-talep dengeleri kisa-orta ve uzun vadede yine değişecektir. aman dikkatli olun sağilikli ve tüm riskleri göze alarak karar verir...inşallah amaciniza ulaşirsiniz


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

yusuf
üye



12 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/11/2004 :  20:43:38  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bilgileriniz icin mutesekkirim.Sanirim siz pilotsunuz.THY nin alimlari surecek gibi onumuzdeki yillarda ,PPL lisansida CPL gibi avantaj alimlarda, bu sekilde denemeyi dusunuyorum olmassa nasip diyecegiz gibi.
Selamlar

Sayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/11/2004 :  22:50:50  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
aman aman yusuf kardeşim, ben pilot değilim..sadece bilgi sahibi olmaya yetecek kadar ilgili birisiyim. sonra yanlış anlaşılıyor. o yüzden diğer topic'i önerdim, orada epeyce bir pilot var ve ilk elden bilgiyi veriyorlar..ben sadece uzun müddet pilot olabilmek için planlar yapan ama kader neticesinde başka bir mesleği oln birisiyim.(iyikide öyle olmuş yoksa karımla tanışamazdım) benim kısmetimde değildi ancak şu an yazdıklarımı o gün hiç düşünmemiştim. o yüzden "şimdiki aklımla" diyerek madalyonun diğer tarafından düşüncelerimi aktarıyorum. benimkiler yüzeysel, orta karar göreceli bilgiler, pilotluk mesleği hakkında mesleki (içinden) sadece duyduğum , anlatılanlar kadar bilgi sahibiyim. benimkiler kualğa küpe niyetinde :) kolay gelsin


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

yakovlev
üye


Turkey
87 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/11/2004 :  15:15:56  Profili Göster  Ziyaret yakovlev'ın Anasayfasını   yakovlev a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
slmlar arkadaşlar
yusuf kardeşim ppl in fiyatı 7000 dolar civarı bonairde diğer okullarda da fiyatlar yaklaşık..


gökhanSayfa Başına Git

torpilsiz
üye



16 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/11/2004 :  23:00:26  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili arkadasim ben hollanda'da pilotum ve sana soylemek isredigim bisey var daha dogrusu bir uyari: oncelikle kendinizi bir test yaptirin bilmiorum turkiyede boyle bir kurulus varmi yani pilotluk icin yeteneginiz varmi diye bir test,eger kendi kafanizdan bir ucus okuluna gidipte verin bana ders derseniz sansa kalmis bir durum olur.Ucus okullarini verdigi fiyat listesi yani bir ppl lisansi icin herkes icin gecerli olmaya bilr.Siz en dogrusu once pisikoljik, sensomotorikve simulator testleri yapin ve ondan sonra egitime baslayin umarim bu ip uclari isinize yarar.

Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/12/2004 :  22:08:59  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ARKADAŞLAR HERKESE TARKİM UÇUŞ OKULUNU TAVSİYE EDERİM.
Adana sivil havaalanı uluslararası bir havaalanı olup Adana'nın güneyinde, E-5 karayolunun hemen yanında yer almaktadır.Tarkim Uçuş Eğitim Organizasyonu gerçekten rahat ve ideal bir atmosferde sizleri uçuş eğitimi almaya, Adana sivil havaalanına davet ediyor.
Toplam 5 kişiden oluşan lisanslı uçuş ekibimiz size, ICAO+JAR onaylı, PPL'den (Hususi Pilot Lisansı) başlayarak CPL(Ticari Pilot Lisansı) /IR(Alet Kartı) /ME (Çok Motor Lisansı)& Zirai İlaçlama Eğitimi'ne kadar tüm eğitimler verebilmektedir. Uçuş okulumuz toplam 7 uçağa sahip olup, haftada 7 gün sabah 8:00'den gün batımına kadar açıktır. Daha fazla bilgi için lütfen bizimle temasa geçin basvuru@tarkim.com bilgi@tarkim.com
TARKIM Havacılık aynı zamanda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından onaylı JAR-145 yetkili servis bakım ünitesine de sahip olup, özellikle Piper ve Cessna uçaklar konusunda uzmanlaşmıştır. Bakım ünitemiz çok geniş bir tecrübeye sahip olup, kaza kırım olaylarına yerinde de müdahale edebilmektedir.

PPL-CPL LİSANSLARININ FİYATI İSTANBULDAN KAT KAT UCUZDUR. BUNA EMİN OLUN
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN WWW.TARKİM.COM

E.GÖKÇE ÖZÖZTÜRK
****TARKİM****Sayfa Başına Git

pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 18/12/2004 :  22:12:32  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
E.GÖKÇE ÖZÖZTÜRK
****TARKİM****
SAYIN FORUMCULAR SAKIN YANLIŞ ANLAŞILMASIN BEN TARKİMDE EĞİTİM ALMIŞ
VE BUNUN SONUCU SİZE FORUM KANALIYLA BİLGİ VERİYORUM BEN TARKİMDE HOCA DEĞİLİM

BİLGİLERİNİZE

E.GÖKÇE ÖZÖZTÜRK
****TARKİM****Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 :  01:00:38  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sakın bonair a gidip pilot olurum diye düşünme arkadaşım o okulda sadece parası bol olanlar uçuş yapıyor ve hiç yalnız uçurmadan yalnız uçmuş gibi gösterip pilot lisansı almanı sağlıyolar eğer böle pilot olmak istiyorsan dene
byebyeSayfa Başına Git
pilotgökçe
üye


Turkey
78 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 :  12:26:10  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
bunu hiç bilmiyordum ben sadece uçuş okulu olarak (adana tarkim)i tercih ederim bon air falan istanbul zaten eğitim pahalı

bir de bunu duydum senden şok oldum demekki öyle yaptıkları hiç iyi değilSayfa Başına Git

umitat4
üye



12 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/12/2004 :  07:01:56  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
pitts kardeş sen ne iş yaparsın????

Sayfa Başına Git

pirate23
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/12/2004 :  20:07:09  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ARKADASLAR KALİTEYİ DIŞARIDA ARAMAYIN DÜNYANIN EN İYİ PİLOTLARI TÜRKİYE HAVA HARP OKULUNDA YETİŞİYOR.

martyr pilotSayfa Başına Git

cina
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/12/2004 :  00:37:08  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
quote:

ARKADAŞLAR HERKESE TARKİM UÇUŞ OKULUNU TAVSİYE EDERİM.
Adana sivil havaalanı uluslararası bir havaalanı olup Adana'nın güneyinde, E-5 karayolunun hemen yanında yer almaktadır.Tarkim Uçuş Eğitim Organizasyonu gerçekten rahat ve ideal bir atmosferde sizleri uçuş eğitimi almaya, Adana sivil havaalanına davet ediyor.
Toplam 5 kişiden oluşan lisanslı uçuş ekibimiz size, ICAO+JAR onaylı, PPL'den (Hususi Pilot Lisansı) başlayarak CPL(Ticari Pilot Lisansı) /IR(Alet Kartı) /ME (Çok Motor Lisansı)& Zirai İlaçlama Eğitimi'ne kadar tüm eğitimler verebilmektedir. Uçuş okulumuz toplam 7 uçağa sahip olup, haftada 7 gün sabah 8:00'den gün batımına kadar açıktır. Daha fazla bilgi için lütfen bizimle temasa geçin basvuru@tarkim.com bilgi@tarkim.com
TARKIM Havacılık aynı zamanda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından onaylı JAR-145 yetkili servis bakım ünitesine de sahip olup, özellikle Piper ve Cessna uçaklar konusunda uzmanlaşmıştır. Bakım ünitemiz çok geniş bir tecrübeye sahip olup, kaza kırım olaylarına yerinde de müdahale edebilmektedir.

PPL-CPL LİSANSLARININ FİYATI İSTANBULDAN KAT KAT UCUZDUR. BUNA EMİN OLUN
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN WWW.TARKİM.COM

E.GÖKÇE ÖZÖZTÜRK
****TARKİM****


Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000