Yazan |
Konu |
|
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/12/2004 : 11:54:39
Pilot açığı, gençlere cazip iş imkanı sunuyor Türkiye'de gelecek 5 yıl içinde her yıl 200 olmak üzere yaklaşık bin pilota ihtiyaç duyulacağı, geleceğini garanti altına almak isteyen gençlerin, 30 bin euroluk eğitim masrafıyla pilot olabileceği bildirildi. Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Daire Başkanı Oral Büyüksarı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünya havacılık sektörünün "11 Eylül, SARS ve ekonomik krizler"le olumsuz etkilendiğini belirterek, sektörün bu olumsuzlukları aşıp yeniden büyüme eğilimine girdiğini ifade etti. Türkiye'de de son birkaç yıl içinde havacılık sektörünün beklenenin üzerinde canlılık gösterdiğini ifade eden Büyüksarı, Avrupa Sivil Havacılık Güvenliği Teşkilatı (Eurocontrol) verilerine göre, Türkiye'deki 2004 yılı hava trafiği artışının yüzde 13'e çıktığını, bu oranın Avrupa'da eksilerde bulunduğunu ifade etti. Büyüksarı, "Hava yolu şirketlerine sağlanan kolaylıklar yeni firmaların da önünü açmıştır. Bugün itibariyle Türk Hava Yolları (THY) ve özel sektördeki yolcu uçak sayısı toplamı 200'lere ulaşmıştır. Her yolcu uçağı için 8 pilotun görevli olduğu düşünülürse önümüzdeki 5 yıl içinde her yıl 200 olmak üzere yaklaşık bin pilota ihtiyaç duyulacaktır" dedi. Büyüksarı, geleceklerini garanti altına almak isteyen gençler için en iyi yatırımın şu anda "pilot"luk olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti: "Kendilerine yapacakları yaklaşık 30 bin euro eğitim masrafıyla gençler pilot olabilirler. Ayda en az 3 bin euro kazanarak bir yılda bu harcamalarını amorti edebilir ve gözde bir meslek sahibi olabilirler. Bu eğitimi yurt içindeki özel pilot okullarında alabilecekleri gibi ABD ve Avrupa ülkelerinde de aynı eğitimler, değişik alternatif ücretlerle sağlanmaktadır. Pilot lisansını alan bir kişi, daha sonra bir havayolu şirketine başvurarak, uçağının similatör ve tip intibak eğitimini alarak mavi semalarda yerini alabilir. Havacılık sektörü gençleri bekliyor"
|
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/12/2004 : 20:13:03
Selam Mavipilot,metnin aslını nerede bulabilirim acaba.Konuyla ilgili bir arşiv yapmaya çalışıyorum.Saygılar, |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/12/2004 : 11:40:23
merhaba Fangio.!! mesajındaki soruna cevap veriyorum: www.maksimum.com/haberler/ kısmına gir orda bu yazıyı göreceksin yaşam başlıklı haberler kısmında ,yaptığın arşivleri ne için yapıyorsun merak ettim,başka yardımedebileceğim başka bir konu varsa sorabilirsin ... saygılar ..mavipilotSelam Mavipilot,metnin aslını nerede bulabilirim acaba.Konuyla ilgili bir arşiv yapmaya çalışıyorum. Saygılar, [/quote] |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/12/2004 : 17:22:48
Çok kısa bir zaman içinde bir kursa başlamayı düşünüyorum.Bu tip bilgileri toplamaya çalışmamın sebebi ise ailemin karşısına çıktığımda onlara sektörün şu anki durumunu anlatırken kullanacağım.Yani elimde belge olucak:)) Cevabın için çok teşekkür ederim.Saygılar, |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/12/2004 : 13:55:37
merhaba Fangio.!! senin adına şimdiden sevindim,sen karar verdiysen eminim ki ailende sana destek olacaktır,inşallah bu kararını gerçekleştirisinve bunun içiniyi araştır ,yaptığın araştırmalardan benide bilgilendirimisin merak ettim ... kendine iyi bak başarılar dilerim . görüşmek üzere saygılarla mavipilot..cevap:Çok kısa bir zaman içinde bir kursa başlamayı düşünüyorum.Bu tip bilgileri toplamaya çalışmamın sebebi ise ailemin karşısına çıktığımda onlara sektörün şu anki durumunu anlatırken kullanacağım.Yani elimde belge olucak:)) Cevabın için çok teşekkür ederim. Saygılar, |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/12/2004 : 11:32:07
Selam arkadaşlar,selam mavipilot, Geçtiğimiz cuma günü sağlık muayenesine girmiştim.Sonuçları biraz evvel aldım.Hiçbir problem yok. Yani en azından şu anda sağlık açısından pilot olabilmeme bir engel yok.İnanın bu bile beni çok mutlu etti. Yeni yılda bir kursa başlıyorum arkadaşlar.Sadece sizinle paylaşmak istedim. Bu arada pilot olmayı düşünen arkadaşlarım mutlaka bir sağlık kontrolünden geçsinler.Daha sonra kötü bir süprizle karşılaşırlar ise çok üzücü olabilir.Siz kendinizi sağlıklı hissediyor olabilirsiniz ama bunu belgelemekte fayda var.Saygılar, |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/12/2004 : 11:58:41
merhaba fangio!!! senin adına çokama çok sevindim,sağlık muayenesinden birsorun çıkmaması güzel,negibi tesletlerdengeçiyorsun bahsedermisin,diğer arkadaşlara bu bilgiler lazımolabilir ve nerde kursa başlıyorsunne zaman,aileni bu konuda ikna etmişsin demek:) başarılarının devamını diliyorum ..görüşmek üzere... saygılar mavipilot cevap: Selam arkadaşlar,selam mavipilot, Geçtiğimiz cuma günü sağlık muayenesine girmiştim.Sonuçları biraz evvel aldım.Hiçbir problem yok. Yani en azından şu anda sağlık açısından pilot olabilmeme bir engel yok.İnanın bu bile beni çok mutlu etti. Yeni yılda bir kursa başlıyorum arkadaşlar.Sadece sizinle paylaşmak istedim. Bu arada pilot olmayı düşünen arkadaşlarım mutlaka bir sağlık kontrolünden geçsinler.Daha sonra kötü bir süprizle karşılaşırlar ise çok üzücü olabilir.Siz kendinizi sağlıklı hissediyor olabilirsiniz ama bunu belgelemekte fayda var. Saygılar, [/quote] |
yakovlev
üye
Turkey
87
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 06/12/2004 : 12:03:21
sevgiliarkadaşım ne testeler yaptırdığını yazarsan gerçekten çok yararlıolur sana başarılar dilerimgökhan |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/12/2004 : 19:42:58
Selam arkadaşlar, Ben şimdilik Antalya'da ikamet ettiğim için sağlık muayenesini Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nde yaptırdım.Öğrendiğim kadarı ile burası pilotaj muayenesi yapmaya yetkili tek üniversite hastanesi.Arkadaşlar unutmayın,yaptıracağınız pilotaj muayenesinin geçerli olması için muayenenizi yapan hastanede muhakkak bir uçuş hekiminin bulunması ve sizin evraklarınızdada imzasının bulunması gerekiyor.Ayrıca muayene ücreti hastaneden hastaneye değişmekle birlikte,İstanbul'da 800 Mil.-1 Milyar arasında yaptırılabilir.Ancak İstanbulda bu muayaneyi yapan bütün hastaneler bildiğim kadarı ile özel olduğu için fiyatları oldukça yüksek.AÜ Hastanesi'nde 160 milyon TL.'na pilotaj muayenesi yaptırabilirsiniz.Yapılan sağlık kontrolleri ve testler; *Dahiliye -Damar sistemi -Karın ve içorganlar -Omurga-Kas-İskelet Sis. -Cilt ve lenfatik sistem -Akciğer ve gögüs(Röntgen çekiliyor) -Kalp(vuru,büyüklük,ritm,sesler) -Otururken ve yatarken tansiyonunuzun ölçülmesi -Nabzınızın ölçülmesi -Kan ve idrar tahlili ***Dahiliye doktoru özellikle kan ve idrar tahlilinde şüpheli bir durum görür ise sizden ekstra tahliller talep ediyor.Muayeneye gitmeden 10-15 gün önce dahi kullandığınız ilaç var ise tahlillerde çıkabilirmiş dikkat!!! *Sinir ve Ruh Hast -Tendon refleksleri -Denge-His-Koordinasyon -Varsa ruhsal personalite sapmasının tespiti ***Özel bir test yada tahlil şekli yok birebir doktor ile sohpet,soru-cevap ve küçük bir muayene. *Göz Has. -Gözün genel görünüşü ve görme alanı testi -Eşitlik ve reaksiyon muayenesi -Uzak-yakın-orta mesafe görme -Renk görme(Renk körü olup olmadığınızı tespit etmek için yapılan basit bir test) ***Burası bayağı ciddiydi.Gözlerinile ilgili tereddütleriniz var ise problem çıkabilir gerçekten. *K.B.B -Baş,yüz,boyun,saç teli kontrolü -Sinüsler -Ağız ve boğaz muayenesi -Kulaklar -İşitme testi Bütün bu muayeneler tam bir gün sürüyor.Dolayısı ile ayrıntıya giremiyorum. Bu forumda yazıştığım bütün arkadaşlarımın sektörde hedefledikleri yerlere gelebilmelerini dilerim. Saygılarımla, |
TK986
üye
Turkey
3
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/12/2004 : 10:18:13
fangio ve mavipilot;sevigi arkadaslarim merakiniza ve buna dayanan arastirmalariniza yardimci olmak maksadiyla benimde egitim aldigim bir kurulustan kisaca bahsetmek isterim.Adana ili sinirlari icerisinde faaliyet gostermekte olan Tarkim havacilik'in www.tarkim.com adresindeki sitesinden aldigim maili sizlere gondermek istedim. MODULAR CPL(A) Moduler Ticari Pilot Lisansı (Moduler Commercial Pilot Licence) Eğer havacılıkta bir kariyer yapmayı, bu işi meslek edinmeyi düşünüyorsanız ya da amatör olarak, uçak üzerindeki hakimiyetinizi daha da artırmak, havacılık konusuna derinlemesine bilgi ve tecrübeye sahip olmak istiyorsanız, almanız gereken lisans CPL(A) dir.
TARKİM Uçuş Eğitim Organizasyonu modüler CPL(A) eğitimi vermektedir. Bunun için en az PPL (IR ve ME(A) Lisanlarına da sahip olmanız tavsiye edilir.) lisansına ve 175 saatlik bir uçuş tecrübesine sahip olmanız gerekmektedir. Modüler CPL(A) kursumuz 25 saat sürmekte ve en az 175 uçuş saatinin üstüne 25 saatlik modüler CPL(A) eğitimi eklendiğinde, 200 uçuş saatini doldurup, 200 saat teorik yer eğitimi, safha kontrol sınavları ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yetkililerinin yapacağı bitirme sınavlarının ardından CPL(A) lisansına sahip olacaksınız. Türkiye bir ICAO (International Civil Aviation Organization) ve JAA (Joint Aviation Authorities) üyesidir. TARKİM Uçuş Eğitim Organizasyonu da kendisini bu oluşum içerisinde geliştirmiş ve Türk Sivil Havacılık Makamlarınca JAA onaylı eğitim vermekle yetkilendirilmiştir. Eğitimden sonra alacağınız JAA lisansı ile JAA' e üye bütün Avrupa ülkelerinde*, başka herhangi bir yükümlülük ve yetkiye gerek duymaksızın uçabileceksiniz. *JAA ülkeleri : Avusturya, Belçika, Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Lüksemburg, Malta, Monako, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, Türkiye, İngiltere. Moduler CPL Için Gerekenler:
En az PPL (Private Pilot Licence)'e ve 175 saatlik uçuş tecrübesine sahip olmak, ICAO ek -1 e uygun sağlık raporu, (Sivil havacılığın yetkili kıldığı bir tam teşekküllü devlet hastanelerinden ya da bazı özel hastanelerden temin edilebilir.), en az lise veya dengi bir okuldan mezun olmak, 18 yaşını bitirmiş olmak, temiz bir sicili olduğuna dair sabıka kaydı. Uçuş eğitimin başlaması için uçuş okuluna tam kabulün gerçekleşmesi ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü' nden öğrenci pilot lisansının basılmış olması gerekmektedir. MODULER CPL Lisans Maliyeti :
CPL(A) - Ticari Pilot Lisansı Toplam ücreti 6.000. Euro dır. Bu toplam maliyet 25 saat uçuş eğitimini (Uçak+Yakıt+Ekip) ve yer derslerini kapsamaktadır. Yurt dışına yapılacak seyrüseferler için ( Kıbrıs dahil), eğitim ücretine ek olarak uçuşla ilgili ilave masraflar öğrenciye aittir. Eğitim süresince yapılacak sınavlar ile eğitim süresince verilecek olan ders notları bu ücrete dahil değildir. Not : Bu ücretler Sivil Havacılık Dairesinin öngördüğü 25 saat toplam uçuş süresine dayanmaktadır. Bu değerlerin aşılması alışıla gelmiş değildir, fakat esas olan öğrencinin performansıdır.
ÖNEMLI NOT: PPL (Hususi Pilot Lisansı), IR (Alet Kartı), ME (Çok Motor) ve Moduler CPL' i kapsayan eğitim paketimizi satın alabilirsiniz. Bu eğitim paketinin toplam maliyeti 20.750. Euro dır. Not: Eğitim ile ilgili öngörülmeyen masraflar öğrenciye aittir (Sınav ücretleri, Eğitim dökümanlarının temini, ATC, vb...) Bilgilerinize sunarim, Selamlar Murat TK986 Senior First Ofiicer Captain"FLYTHY" |
yakovlev
üye
Turkey
87
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/12/2004 : 12:08:37
slmlar acaba mühendislik eğitimi almamış birisinin cpl derslerinde zorlanma hatta sınavları verememe olasılığı var mıdır sanırım sınavlar çok zormuş bir uçuş okuluna yatırım yapıp da bu nedenlerden dolayı cpl alamayan kiiler var mı acabagökhan |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/12/2004 : 13:46:58
merhaba TK986 (murat) tşk bize sunduğun bilgilerin için şimdi okudum pek zamanım yoktu,detaylı bir şekilde anlatman daha iyi oldu ,bu konuda bilgili arkadaşlarımızın bizi yönlendirmesi mutlu eder. aşamalar zorlu ve riskli okuduğum kadarıyla ,inşallah emekler boşa gitmez.görüşmek üzere saygılarla mavipilot |
Fangio
üye
Turkey
34
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/12/2004 : 19:32:29
Merhaba TK986, Bilgiler için çok teşekkür ederim.Ben geçen ay Adana ya gidip Tarkim Uçuş Okulundaki yetkililerle bizzat görüşmüştüm.Hatta sağolsunlar orada bize bir Cessna ile Adana turu bile attırdılar.Tek kelime ile muhteşemdi. Bu arada sınavların gerçekten çok zor olduğunu bende duymuştum ama henüz bu sınavları almadığım için yorum yapamıycam. Arkadaşlar vereceğim adreste örnek sınav soruları var ilgilenenlere önemle duyrulur:: [http://www.jaa.nl/licensing/jar-fcl_questions.html ]Kafanızdaki diğer sorulara [http://www.shgm.gov.tr/] adresinde yanıt bulabilirsiniz. Saygılarımla, |
EnbiTurk
üye
USA
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/12/2004 : 01:57:51
Pilot acigindan bahsedenler , 3-4 yil once pilot olarak ise basvurdugumuzda nerdeydiler? Bi suratimiza tukurmedikleri kaldi..
|
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/12/2004 : 13:47:14
merhaba EnbiTurk ..!! mesajını şimdi gördüm,şaşırdım doğrusu şuan anladığım kadarıyla profilinde usa 'da olduğunu yazmışsın ,pilotluk lisansını yurt dışında mı aldın ve türkiyede burdaki hava yollarına başvurmuşsun ve hoş olmayan bir tepkiyle karşılaşmışsın ,senin adına çok üzüldüm ,her işte bir hayır vardır diyeceğim ama olaya böyle yaklaşarak üzüntünün hafiflemiyeceğini düşünüyorum başvurduğun zaman hoş olmayan tepkilerle ve kişilerle karşılaşmışsın ve neleryaşadığını doğrusu merak ediyorum ,bizimle paylaşırmısın , tabi bir mahsuru yoksa ..şuan ne yapıyorsunuz peki devam ediyormusunuz ?? saygılarla mavipilot
quote:
Pilot acigindan bahsedenler , 3-4 yil once pilot olarak ise basvurdugumuzda nerdeydiler? Bi suratimiza tukurmedikleri kaldi..
|
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/12/2004 : 16:08:08
arkadaşlar bu konuyla ilgili haberleri size bildirmek istedim ...THY filosunu gençleştiriyor Airbus CEO'su Noel Forgeard, THY'ye satılacak uçakların değerinin 2 milyar doları aşacağını söyledi. Ekonomik kriz nedeniyle 1997'den bu yana uçak siparişi vermeyen THY, filosunu yenileme kararı aldı. Siparişi verilen 51 uçakla THY dünyanın en genç filolarından birine sahip olacak İSTANBUL - Türk Hava Yolları (THY), alacağı 51 uçakla dünyanın en genç filolarından birine sahip olacak. THY'den yapılan açıklamada, THY'nin yakın tarihinin en büyük uçak alım kararının verildiği belirtildi. Boeing'ten alınacak 15 uçağın tamamının 737-800 tipi olacağı belirtilen açıklamada, Airbus'tan alınacak uçakların beşinin A-330-200, 12'sinin A-321-200 ve 19'unun A-320-200 tipi olacağı ifade edildi. Airbus uçakların alımı için ön anlaşmanın imzası dün Paris'te atıldı. Açıklamada, uçakların motor gibi bazı ana komponentlerinin seçimi için çalışmaların devam ettiği, orta ve geniş gövdeli uçakların siparişlerinin tamamlanmasının ardından bölgesel uçak alımı için çalışmalara hız verileceği belirtildi. THY filosuna 2005 yılından itibaren katılmaya başlayacak 51 uçağın finansman biçiminin daha sonra belirleneceği ifade edilen açıklamada "THY tarihinde ilk kez, bu uçaklar için Hazine garantisine gerek görülmedi. THY'nin halen sahip olduğu finansman gücü yeterli görülerek teminat isteminde bulunulmadı.Siparişlerin finansmanında hiçbir sıkıntı yaşanmayacak. Bu uçak siparişi nedeniyle mali bir sorun yaşanmayacağı gibi karlılığın artması da hedefleniyor" denildi. Üç yılda devreye girecek THY'nin en son 1997 yılında uçak siparişi verdiği kaydedilen açıklamaya, şöyle devam edildi: "THY, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sıkıntılar nedeniyle bugüne kadar yeni uçak alımı çalışması yapamadı. 2003'te göreve başlayan yeni yönetim, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik gelişmeyi ve geçen yıl ulaşılan 200 milyon dolarlık kârı dikkate alarak filoyu büyütmeye karar verdi. Öte yandan, hava yolcu sayısında dış hatlarda ulaşılan yüzde 25'lik ve iç hatlarda belirlenen yüzde 100'e yakın artış, THY filosunun bu artışları karşılayacak imkândan yoksun olması bu kararın alınmasında önemli etkenlerden. Yönetim, özellikle dış hatlardaki yeni uçuş noktalarıyla Türk bayrağının dünyada daha fazla noktaya taşınmasını da amaçladı." THY'nin, 65 olan uçak sayısı bir ay sonra 70'e çıkacak. Üç yıl içinde sipariş verilen uçakların devreye girdiğinde THY'nin uçak sayısı 89 olacak. Bölgesel uçak siparişleriyle birlikte bu sayı 100'e, koltuk kapasitesi ise 16 bin 700'e ulaşacak. Yeni uçakların eklenmesiyle THY'nin filo yaşı sekizden beşe inecek ve taşıdığı yolcu sayısı 20 milyonu bulacak. THY halen yılda yaklaşık 1.5 milyar dolar ciro yapıyor, üç yılda erişilecek ciro hedefi ise 2.5 milyar dolar. Uçakların özellikleri şöyle sıralandı: "Yakıt tasarrufu sağlayan uçakların gövdelerinde korozyona dayanıklı malzeme kullanılıyor. Uçaklar en son teknolojiye sahip. Bakımları kolay ve operasyon maliyeti düşük. Yeni kanat sistemine sahip olan bu uçakların uçuş kontrol sistemleri son model. Güçlendirilmiş iniş takımları var ve kargo kapasiteleri de daha yüksek." Bu arada Boeing yetkilileri, Türkiye'nin rakip Airbus'tan daha fazla uçak almasının arkasında 'siyasi etkiler' bulunduğunu iddia etti. THY'nin kendilerinden 900 milyon dolar değerinde 15 uçak almayı planlamasından 'şükran duyduklarını' söyleyen Boeing'in uluslararası ilişkilerden sorumlu başkan yardımcısı Thomas Pickering, buna karşılık Airbus'tan daha fazla uçak alma kararından dolayı 'hayal kırıklığına uğradıklarını' söyledi.
'Karar siyasi değil' Pickering, "AB'nin genişleme planının Airbus'a pazarlama avantajı sağladığından kaygılanıyoruz" dedi. Airbus'ın baş icra yetkilisi Noel Forgeard ise, "Politika doğru yönde gitmiş olsa da bu ticari bir karar. Airbus'tan alınacak 36 uçak 3 milyar dolar. Ancak teamül gereği yapılan indirimle bu değeri 2 milyar doları aşan bir sipariş" dedi. (Radikal, aa
Yeni uçaklar Ekim 2005'te geliyor
Türk Hava Yolları'nın (THY) Airbus ve Boeing'den sipariş ettiği uçaklar 2005 Ekim'inden itibaren filoya girmeye başlayacak. THY, temmuzda Airbus'tan 36 adet ve Boeing'ten 15 adet olmak üzere 51 yeni uçak alımı kararlaştırmıştı. THY şu anda 67 uçaklık filo büyüklüğüne sahip. Geçen yıl 10.5 milyon yolcu taşıyan THY, bu sayıyı 2004 sonunda 12 milyona ve 51 uçağın devreye girmesiyle üç yılda 20 milyona ulaştırmayı hedefliyor. Şirket yaklaşık 1.5 milyar dolar olan cirosunu üç yılda 2.5 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. THY'nin, bu yıl şimdiye kadar 12 uçak kiraladığı belirtildi.
saygılarla mavi pilot
|
EnbiTurk
üye
USA
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/12/2004 : 18:26:24
Mavipilot, cok sey anlatirsam foyam meydana cikar. :) Bir insani "Biz Amerika'dan gelenleri ise almiyoruz" diye disliyorsa bir havayolu, o havayolunda is yok demektir. Ayrica bu adamlar 2 737, 1 757 , 2 A300 ucuruyorlarsa ayni zamanda "fleet commonality" denilen kavramdan da bihaberdar, havayolu isletmesini de bilmiyor demektir. Bir insani dogun yeri turkiye'nin dogudaki bir ili diye ise almiyorlarsa, o ulkede adil havacilik seciminden soz edilmez, edilemez. Amerika'dan gelip de "hocam biz aslinda ingilizce de bilmiyoruz" diyenlere pilot lisansi verirken, Amerika'da yillarca oturmus, calismis, insanlari Ingilizce sinavindan cakmaya kalkacak kadar isguzar olan SHYO hocalari ile de ise varilmaz. Bosverin siz bunlari, Turkiye'de ozel sektorde cok iyi yetismis insanlar var. Havacilik icinde de , havacilik disinda da. Devletten maas almakla gecinmeye calisanlar, viski, cukulata, dolar karsiliginda da is yapmaya mecbur kalirlar.. Benim su an ne yaptigimi sormussun.. Rahmetli dedemin "Allah namerde muhtac etmesin " diye bir lafi vardi. Tanriya sukurler olsun ki, Sivil Havacilik Genel Mudurlugu'den oruc tutarken $300 dolar rusvet alan adamlara muhtac degilim.. |
mavipilot
üye
Turkey
96
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 15/12/2004 : 13:48:18
merhaba EnbiTurk..!!! seni iyi anlıyorum aslında ,yaşadığın olaylar ve aldığın izlenimler hoş değil,belkide bu senin şansızlığın tabi o an için ama yinede karamsar bakmamak gerekir,eminim ki pozitif ve başarılı bir kişisin mesleğinde ve biliyorum ki şanslar herzaman seni izleyecektir. yanlış insanların hataları herkes için bir ön yargı düşünmemize yol açmamalıdır,iyi bir yönetici vardır birde kötü,lider iyi değilse elbtte düzen ve sistem de kötü olur,en azından senin gibi arkadaşlarımızın yurt dışında olup bizi bulunduğunuız ülkelerde başarıyla temsil etmeniz (öyle olduğunu inanıyor ve düşünüyorum) bizi yani beni mutlu ediyor... şanslar herzaman vardır ve eminim ki başka sefer olumsuzluklar yaşamassın umarım.. saygılarla mavipilot |
|
|