Yazan |
Konu |
|
United
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/12/2004 : 19:17:52
Merhaba Degerli Arkadaslar,Ben 20 yildir Amerika'da ucuyorum, 15 yili United Airlines'da. Son 7 yildirda Airbus 319/320 ucaklarinda Kaptan olarak.Toplam 13,000+ ucus saatim ve FAA B737,757/767,777 ve A320 type ratinglerim var. Turk Hava Kuvvetlerinde yillar once T-38 ogretmenligi yaptim. Turkiye'den ayrilmadan once de CPL lisansi almistim. Simdi tekrar Turkiye'ye donmeyi ve calismayi planliyorum. Size sorularim; 1- FAA lisansimi Turk ATPL'e en kisa zamanda cevirmek icin ne yapmam gerekiyor? 2- Birisi 5 sinava girmek zorunda olacagimi soyledi. (Air Law, Mass&Balance, Performance, Human Performance ve Operational Procedures) Eger dogru ise, bu sinavlar icin gerekli kitaplari nereden bulabilirim? Internet sayfasi varmi? 3- Turkiye'de en kaliteli sirket (Calisma sartlari, yonetici-Isci iliskileri, Maaslar, sigortalar, emeklilik,vs) hangisi? Simdiden tesekkurler, saygilarimla. Emniyetli ucuslar. United.
|
zaftik
üye
18
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/12/2004 : 19:41:19
Hocam Slmlar, Bu tip okullar Usa dede var. Kac sinav alacaginizi bilmiyorum ama bir iki adres verebilirim size ordan ogrene bilirsiniz. www.flyoft.com www.flyeft.com www.naples-air-center.com. Bu verdigim okullarin icinde USA de Jaa sinavlarinin tek yetkili okulu Naples air center. Ister residential ister online olarak ala biliyosunuz bunlari ve bende suan online aliyorum cokta memnunum cok guzel egitim veriyorlar ayrica orlandoda delta connection academy vardi ama dun ogrendigim kadariyla CAA(UK sivil havacilik mudurlugu) lisanslarini iptal etmisler. Bu yuzden tek naples air center usa de gecerli. Eger daha ayrintili bilgi edinmek istiyosaniz okul ve diger onemli bilgiler icin www.pprune.org adresine gidip ordan search den naples diye search edebilir ve daha once o okulda okuyon pilot arkadaslarin goruslerini ogrenebilirsiniz. Bu arada bu sinavlar her JAA ulkesi gibi her ayin ilk haftasi pazartesi,sali carsamba gunleri Orlando University of Central Florida Universitesinde 85 dolar bir mebla karsiligi girilip derecelendirilmesi icin UK ye gonderiliyo. Umarim yardimci olmusumdur...Zafer |
United
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/12/2004 : 18:21:16
Zafer,Mesajin icin cok tesekkurler. Fakat bahsettigin web sayfalari ucus okullarina ait. Benim amacim elimdeki Turk CPL'ini ve FAA ATPL'i Turk ATPL'ine cevirmek. Bunun icinde 5 sinava girmem gerekiyormus ve hepsini 1 gunde yapabilirmisim. Bu sinavlarin sorulari hangi kitaplardan kaynaklaniyor? Bu forumda son zamanlarda ATPL sinavlarina girmis bir pilot arkadas tecrubelerini paylasirsa sevinirim. Tekrar tesekkurler.
|
United
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/12/2004 : 21:12:02
Wayking 818,<<Senin okuyup vede sinava girip soruyu önceden görmeyip kazanman lazim... Benim bildigim avrupa ulkelerinde böyle, turkiye nasil yapiyor bilmem..>> Yardim etmek amaciyla yazdigini biliyorum, fakat bu cumlen bana biraz nasihat veriyormussun gibi geldi. Ben sinavlarda cikacak sorulari degil, fakat referans olarak kullanabilecegim kitaplar hakkinda bilgi istiyorum. Benim mesajlarimi tekrar okursan goreceksin. Senin havacilik konusundaki tecrubenin ne oldugunu bilmiyorum, ama bu is ayni okul gibidir. Mutlaka referans olarak kullanilan kitaplar vardir, ve sorulacak sorular bu kitaplardan kaynaklanir. Sen Danish Flight Academy'de girdigin sinavlar icin nasil hazirlik yaptin??? Hayatinda hic gormedigin birseyden nasil sinava gireceksin? <<Vede 5 sinav demissin, JAA lisansi almak icin 5 degil 12 sinav var JAA ATPL sinavlarinda, niye sadece 5´ni alman gerekiyormus anlamadim>> Turk Sivil Havacilik'da telefonda bana soylenen bilgi bu. Ben mesajimda bildirdigim gibi Turkiye'den CPL'im var, onun icin birkac tane sinava girmem gerekmiyor, ayrica Hava Kuvvetlerinde Ogretmen Pilot'luk yaptigim icin de ayni durum gecerli. Bana soylenen 5 tane sinava girmem gerektigi, bunlar icin de sinava giren arkadaslarin hazirlanmak icin kitaplar aldiklari. Fakat konustugum kisi kitaplar hakkinda baska bilgisinin olmadigini soyledi. Onun icin ben bu forumda tecrube sahibi kisilerden bilgi rica ediyorum. Lutfen mesaji dikkatli okuyup, bilgi sahibi iseniz yanitlayin. Saygilarimla, United. |
Black
üye
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/12/2004 : 23:32:59
Merhabalar İlk önce okuduğum kadarıyla sizin sormuş olduğunuz sorulara profeyonel anlamda pek cevap verilmemiş.Herşeyden önce bir Türk olarak gelip ülkemizde bu tecrübenizle bizlerle beraber uçuyor olmanız bizlere gurur verir. Türk Sivil Havacılığı son yıllarda kendisini Avrupaya entegre etme çalışmalarına başladı ama sistemi ne yazıkki henüz oturtamadılar. Birincisi sizin daha önceden Türkiyeden almış olduğunuz bir CPL lisansınız olduğuna göre bu lisansı Türkiyede bir uçuş okulunda yenilediğiniz takdirde (CPL/IR/ME olarak) havayollarında uçma hakkını zaten kazanmış oluyorsunuz. Ama sizin sahip olduğunuz ATPL i Türkiyede ve JAR ülkelerinde geçerli hale getirebilmeniz için Türkiyede sadece Türk Hava Kurumu ve Anadolu üniversitesinin yetkili olduğu ve bir ay kadar süren derslere girmeniz gerekiyor.Bundan sonra Sivil Havacılık Tarafından açılan sınavlara katılarak geçtiğiniz takdirde size ATPL lisansını şimdilik ICAO şartlarına göre veriyorlar.JAR a tam üye olduktan sonra da sizin ICAO ATPL lisansınızı JAR lisansı ile değiştirecekler. Gelelim soru konusuna;ne yazıkki Türk Sivil Havacılığı elindeki soru bankasını yayınlamıyor ve gizli tutuyor(ne hikmetse ????) ,sorular tamamen ingilizce ve JAR tarafından gönderiliyor.Size kitap olarak Oxford Aviation yayınlarını tavsiye edebilirim. Eğer bu bilgiler size yeterli gelmezse +90 312 215 44 00 dan Lisans şubesi ile görüşürseniz sanırım net yanıt alabileceksiniz.. Umarım yardımcı olabilmişimdir,saygılarımla |
WAYKING_818
üye
Denmark
35
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/12/2004 : 12:27:32
Merhabalar, eski cevaplar tarafimdan silinmistir benim burdaki maksadim yardim etmek, ama bunlar profesyonel cevaptir bunlar degildir politikasina kapilacaksak, yazmamam daha da iyi olur.Ve sayin Black Evet nendese benim yazdigim bir kac seyi sizde yine yazdiniz ve yinede benim yazdigim konulari profesyonelce görmediyseniz, bir sey diyemem, yine yaziyorum ben size JAR kararlarini yaziyorum dedim, vede ICAO kararlariyla hemen hemen aynidir... United´tin baska bir sorusu vardi 5 sinav alcakmis, bunuda bir profesyonel cevap verebilirmisiniz?????
"FAA To JAR = 12 Sinavi yeniden almasi, bir kac saatlik ucus, vede deneyimli bir JAR lisansli pilot tarafindan bir TWIN ENG. ucusunda teste girmsesidir " Bu benim bildigim ve bir kac arkadasinda gectigi prosedürdur vede JAR PROSEDÛRU.... United bey size ise son sözum evet belki duyduklarin dogrudur, ama size ben sadece karalari sizin icin arastirip sizin icin yazdim ve cevaplar yukarida belirttigim gibidir.. size hayirli ucuslar vede insallah en yakin zamanda sizde turkiyem semalirinda tecrubeli bir pilot olarak ucarsiniz sayin United.. Burda bu konuya son veriyor ve hepinize emniyetli ucuslar diliyorum....
Saygilarimla Wayking_818 Danish Flight Academy
Edited by - WAYKING_818 on 05/12/2004 20:30:42
Edited by - WAYKING_818 on 05/12/2004 20:39:42 |
United
üye
USA
4
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/12/2004 : 19:33:55
Merhabalar Black,Mesajiniz icin cok tesekkurler ediyorum, verdiginiz bilgiler bana zaman kazandiracak. Saygilarimla. Emniyetli ucuslar. |
Black
üye
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/12/2004 : 22:09:44
Herkese Merhabalar Herşeyden önce Wayking arkadaşım yazmış olduğum kelimeler sizi kırdıysa gerçekten özür dilerim,ama profesyonelce'den kastım şuydu Türkiye'de JAR konusunda ne yazıkki Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü dahil uzman ve gereklilikleri tam olarak uygulayan hiçbir kimse yok diyebilirim.Nedeni ise sayın bürokratlarımız her şeyi kendilerine göre yorumladıkları için işlerine geldiği gibi davranıyorlar.O nedenle dikkat ederseniz direk numara vererek kendisine net yanıt alabileceği bir bir adres göstermek istedim.Burada amaç polemik konusu yaratmak değil sadece yardımcı olmaktı dediğim gibi kırıldıysanız kusura bakmayın gerçekten. Sayın United Hocam sizide aramızda görmekten gurur duyacağımızı bizlere tecrübenizle ışık tutacağınız olan inacım tamdır.O nedenle ülkenize dönüp uçma fikrini kesinlikle destekliyorum.Bu ülkede kendi çocukları uçmalı,hatta dışarıda ne kadar türk pilot varsa onlarda gelsinki elin Bulgarı,romanyalısı gelip bu ülkede uçamasın...Bu sözlerim birazcıkta Sivil Havacılık yetkililerine umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır.Birazcık Milliyetçilik iyi olur gibime geliyor... Saygılarımla ..
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/12/2004 : 02:08:31
United, bundan 5-6 once United'da calisan birisi ile tanismistim online. TUS'da based. Siz o musunuz yoksa? Bahadir Acuner SEA |
|
|