ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 BUYRUN OKUYUN...
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
havaci
üye


Turkey
11
Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/12/2004 :  20:19:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Kaynak:
PAZAR, 19 Aralık 2004
Hürriyet PAZAR
KOKPİT
Uğur Cebeci

Emeklilik Tasarısı Sektörü Vuracak

2005 Bütçe Plan Kanun Tasarısı'nda yer alan Emekli Sandığı veya SSK'dan emekli personelin kamu kuruluşlarında çalışmalarının kısıtlanması havacılık sektöründe SIKINTI yarattı. Geçmişte temininde zorluk çekilen personel sınıfına giren pilot, uçak teknisyeni gibi meslek dallarında görev yapan personelin önemli kısmını Türk Silahlı Kuvvetleri'nden emekliler oluşturuyor. Kanun tasarısının kabul edilmesiyle emekli personelin başta Türk Hava Yolları olmak üzere kamu kuruluşlarında çalışması durumunda sahip olduğu emekli maaşı ve diğer sosyal haklardan vazgeçmesi gerekiyor.
Havayolu şirketleri arasında pilot hareketlerini derinden etkileyecek bu tasarının hayata geçmesiyle THY pilot kadrosunun yüzde 30'unu oluşturan emekli pilotların bir kısmının haklarını korumak için özel sektöre geçebileceğine dikkat çekiliyor.
Tasarıdan en çok Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'nun etkileneceğini söyleyen Rektör Prof. Dr. Engin Ataç, emeklilik maaşlarının kesilmesiyle 10'u öğretmen pilot 50'ye yakın uçak teknisyeni ve diğer branşlarda görev yapan personelin ayrılmak durumunda kalacağını belirtiyor. Bunun sektörün pilot SIKINTISI çektiği günlerde eğitime darbe vuracağını ifade eden Ataç, "Okulun piloj bölümünü kapatmak zorunda kalabiliriz. Sektörde pilot SIKINTISINI aşmak için okulumuza 3 milyon dolarlık yatırım yaparken bu kararla karşı karşıya kaldık. Ne yazık ki yeni tasarı, okulumuzu öğretmensiz ve teknisyensiz bırakıyor." dedi.

havaci
üye


Turkey
11 Cevap
Gönderilme Tarihi - 19/12/2004 :  20:29:35  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Pilot olabilmek için "sansımı deneyebileceğim" son yer olan S.H.Y.O. hakkında haberler bu şekilde. Özel eğitimime para bulunamayacağı ve bulunsa dahi ailemin AB üyeliği misali "ucu açık" bir konuya bu yatırımı yapamayacağı kesin. Hep derdim "büyüyünce pilot olacağım" diye. Bakalım ne olacak. Bu forumda kendinin veya tanıdıklarının deneyimlerini anlatan arkadaşlar moralimi bozamamıştı; ama şimdi ümidim azaldı. Yine de var...

Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 :  21:18:39  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Kac tane pilotaj ogrencisi var SHYO 'nun ? Ucak basina kac tane "memur" dusuyor? Ucak basina kac tane teknisyen dusuyor? Bunlari hesaplayalim..

Sayfa Başına Git

havaci
üye


Turkey
11 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 :  16:33:59  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Anlayamadım. S.H.Y.O.'dan hayır yok mu yani?

Sayfa Başına Git

Eleron
üye



1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 :  21:39:55  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
50 ogrencisi var (pilotaj)... shyo dan ogrencilerinin bile hayır gorup gormeyecegi belli degil..

Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 :  02:56:02  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
50 ogrenciye 50 ucak teknisyeni mi dusuyor simdi yani? Ben su an iki ucakla 12 tane ogrenciyi ucuruyorum. Maliyet hesabini gelin siz yapin.

Ne yazik ki Osmanli zamaninda saraydaki mobilyalarin altinlarini eritip Yeniceri maasi odeyen devlet, hali hazirda aliskanliklarindan vaz gecmemis durumda. Yazik.. cok yazik..

Sayfa Başına Git

planorcu
üye


Turkey
21 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 :  08:37:14  Profili Göster  Ziyaret planorcu'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sayın bahadır bey,
her konuda dile getirdiğiniz SHYO daki 50 pilota 50 teknisyen olayı şöyledir ki SHYO nun yaklasık 20 civarında uçağı mevcut, bu 20 uçaktan 3 tanesi VIP olarak havataksi hizmetinde kullanılmaktadır (Turboprop motorlu Beech 1 adet b200, 2 adet c90) su an alınması planlanan 8 tane yeni uçak var, sadece bununlada sınırlı değil SHYO dışardan lisans almak isteyen üniversite mezunlarına uçuş eğitimide vermektedir ayrıca hangarımızda 5700 kg ve altı tüm uçaklara bakım yapılabilmektedir, yani burası sadece bir hangar değil aynı zamanda bir bakım merkezidir.Umuyorumki bu size 50 teknisyen konusunda açıklayıcı bi yazı olmuştur.
Saygılar...Sayfa Başına Git
Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 :  15:16:36  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Planorcu bey,
yine de fazla. 50 ogrenciye 20 ucak dusuyorsa yeni alinacak 8 ucaga neden gerek duyuluyor? Ucaklariniz senede kac saat ucuyorlar ucak basina?

KingAirlerden soz ediyorsaniz, gittim gordum. Ben de lisansimi SHYO'da aldigim yer egitimi ile cevirdim. Socatlar o kadar da fazla ucmuyorlar. Ucaklari calistirirken basinda 2-3 kisinin beklemesi de ishtihdam yaratilmasi icin ortaya cikmis bir uygulama gibi geldi bana. :)

Iyi gunler,

Bahadir Acuner


Sayfa Başına Git

planorcu
üye


Turkey
21 Cevap
Gönderilme Tarihi - 27/12/2004 :  18:57:16  Profili Göster  Ziyaret planorcu'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar,
Uçakların senelik uçuş saatlerini bilmiyorum ancak benim gördüğüm (ki hergün okuldayım)uçuş olduğu günlerde hangi safha uçuyorsa (bazen tüm safhadaki öğrencilerde havada olabiliyor) o safhanın uçağı yerde pek durmaz, bence gördüğünüz tb-20 yerdeki yedek uçaktır yada ara döneme denk gelmişsinizdir yani sadece kursiyerlerin uçtuğu döneme(genelde kış dönemidir her safhadaki öğrencilerin uçuşlarını yeni bitirdiği, kursiyerlerin uçuş saati tamamladığı...)

Ayrıca bence hangar önünde öğrencilerin uçak beklemesindense bi uçağın başında 2-3 teknisyen beklemesi daha mantıklı? (Gerçekte bu rakam 1 den fazla değil ki bunu sizde grmüşsünüz)
Saygılar, sevgiler...

Kuşlar uçuşuma ,kızlar gülüşüme hasta :)Sayfa Başına Git

BULUTBEY
üye


Turkey
23 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/12/2004 :  09:22:11  Profili Göster   BULUTBEY a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla

arkadaşlar yapılan bu düzenleme sektör açısından çok kötü bir gelişme şu anda THY % 30 pilot kaybına uğrarsa bu sektörün bambaşka bir boyuta sürüklenmesi anlamına gelecektir o zaman THY tamamen özelleştirmenin eşiğinde kalacak ve tüm uçucu ve teknik personelini sivilden yetiştirmek zorunda kalcaktır; bunun yanında bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek tek devlet okulu olarak Türk Hava Kurumu Uçuş Okulu kalacaktır diğer uçuş okullarına ne kadar rabet edilir bir tartışma konusudur , yetşmiş ve kalife elemanlar büyük bir ikilem içerisinde kalacaklardır ve tabiki herkes gibi kendilerini düşünmek zorunda kalacaklar ve özel sektöre geçeceklerdir buda yine olayın farklı bir boyuta taşınması anlamına geliyor kim uçuracak o kadar uçağı sorusu? bu sorunun cevabını bulduklarını düşünmüyorum THY en kısa zamnda bu büyük problemi ortadan kaldırmalı gecikmeksizin ... saygılarımlaSayfa Başına Git
pirate23
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 30/12/2004 :  20:16:37  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
merhaba arkadslar reklam olarak algılamayın ama cidden uçmak isteyenler varsa Türk Kuşu dernegi ve personeli sizlere yardımcı olabilirler!!!

martyr pilotSayfa Başına Git

havaci
üye


Turkey
11 Cevap
Gönderilme Tarihi - 01/01/2005 :  18:18:33  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Nasıl yardımcı olabilceğini de yazabilir misin?

Sayfa Başına Git

DEVIL
üye


Turkey
108 Cevap
Gönderilme Tarihi - 02/01/2005 :  14:34:51  Profili Göster   DEVIL a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadaşlar; SHYO gelecek yıllara dair planları, Öss den öğrenci alımını durdurmak, uçaklarını yenilemek ve özel uçuş okulu haline dönüşmek. BuNu aslında THY için yapacaklar, çünkü THY pilot eğitimi konusunda SHYO ile hala görüşüyor. Ama gelecekte THY bir yanda kendi uçuş okulnu kurmka için planlar yapıyor. Sabiha gökçende yeni bir eğitim merkezi kurulacak, (sadece Habom değil) ve kendi elemanlarını kendi yetiştirecek. Bir planları daha var. Pilot adaylarını USA da yetiştirmek. Yani SHYO nun geleceği geçen sene ne kadar parlaksa bu sene o kadar okaranlık. pilot olmak isteyenler gerçekten çok iyi tartıp, bu işe yatırım yapmalı. Şimdilik en avantajlı yol özel uçuş okulları gibi gözüküyor.

Edited by - DEVIL on 02/01/2005 20:22:14Sayfa Başına Git

planorcu
üye


Turkey
21 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/01/2005 :  12:19:49  Profili Göster  Ziyaret planorcu'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bu kanıya nasıl vardığını gerçekten çok merak ediyorum, SHYO öğrenci alımına eğitimine aynı şekilde devam edecektir! THY içinde, öğrencileri çoktan okulumuzda eğitime başladı ve görüşme falanda çoktan bitti...
(Fikrimce daha güvenilir kaynaklardan duyduğunuz bilgileri yazarsanız daha aydınlatıcı olur)

Saygılar,sevgiler...Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000