havaci
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/12/2004 : 20:19:35
Kaynak: PAZAR, 19 Aralık 2004 Hürriyet PAZAR KOKPİT Uğur CebeciEmeklilik Tasarısı Sektörü Vuracak 2005 Bütçe Plan Kanun Tasarısı'nda yer alan Emekli Sandığı veya SSK'dan emekli personelin kamu kuruluşlarında çalışmalarının kısıtlanması havacılık sektöründe SIKINTI yarattı. Geçmişte temininde zorluk çekilen personel sınıfına giren pilot, uçak teknisyeni gibi meslek dallarında görev yapan personelin önemli kısmını Türk Silahlı Kuvvetleri'nden emekliler oluşturuyor. Kanun tasarısının kabul edilmesiyle emekli personelin başta Türk Hava Yolları olmak üzere kamu kuruluşlarında çalışması durumunda sahip olduğu emekli maaşı ve diğer sosyal haklardan vazgeçmesi gerekiyor. Havayolu şirketleri arasında pilot hareketlerini derinden etkileyecek bu tasarının hayata geçmesiyle THY pilot kadrosunun yüzde 30'unu oluşturan emekli pilotların bir kısmının haklarını korumak için özel sektöre geçebileceğine dikkat çekiliyor. Tasarıdan en çok Anadolu Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksekokulu'nun etkileneceğini söyleyen Rektör Prof. Dr. Engin Ataç, emeklilik maaşlarının kesilmesiyle 10'u öğretmen pilot 50'ye yakın uçak teknisyeni ve diğer branşlarda görev yapan personelin ayrılmak durumunda kalacağını belirtiyor. Bunun sektörün pilot SIKINTISI çektiği günlerde eğitime darbe vuracağını ifade eden Ataç, "Okulun piloj bölümünü kapatmak zorunda kalabiliriz. Sektörde pilot SIKINTISINI aşmak için okulumuza 3 milyon dolarlık yatırım yaparken bu kararla karşı karşıya kaldık. Ne yazık ki yeni tasarı, okulumuzu öğretmensiz ve teknisyensiz bırakıyor." dedi. |
havaci
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 19/12/2004 : 20:29:35
Pilot olabilmek için "sansımı deneyebileceğim" son yer olan S.H.Y.O. hakkında haberler bu şekilde. Özel eğitimime para bulunamayacağı ve bulunsa dahi ailemin AB üyeliği misali "ucu açık" bir konuya bu yatırımı yapamayacağı kesin. Hep derdim "büyüyünce pilot olacağım" diye. Bakalım ne olacak. Bu forumda kendinin veya tanıdıklarının deneyimlerini anlatan arkadaşlar moralimi bozamamıştı; ama şimdi ümidim azaldı. Yine de var... |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 : 21:18:39
Kac tane pilotaj ogrencisi var SHYO 'nun ? Ucak basina kac tane "memur" dusuyor? Ucak basina kac tane teknisyen dusuyor? Bunlari hesaplayalim.. |
havaci
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 : 16:33:59
Anlayamadım. S.H.Y.O.'dan hayır yok mu yani? |
Eleron
üye
1
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 : 21:39:55
50 ogrencisi var (pilotaj)... shyo dan ogrencilerinin bile hayır gorup gormeyecegi belli degil.. |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 : 02:56:02
50 ogrenciye 50 ucak teknisyeni mi dusuyor simdi yani? Ben su an iki ucakla 12 tane ogrenciyi ucuruyorum. Maliyet hesabini gelin siz yapin. Ne yazik ki Osmanli zamaninda saraydaki mobilyalarin altinlarini eritip Yeniceri maasi odeyen devlet, hali hazirda aliskanliklarindan vaz gecmemis durumda. Yazik.. cok yazik.. |
planorcu
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 : 08:37:14
Sayın bahadır bey, her konuda dile getirdiğiniz SHYO daki 50 pilota 50 teknisyen olayı şöyledir ki SHYO nun yaklasık 20 civarında uçağı mevcut, bu 20 uçaktan 3 tanesi VIP olarak havataksi hizmetinde kullanılmaktadır (Turboprop motorlu Beech 1 adet b200, 2 adet c90) su an alınması planlanan 8 tane yeni uçak var, sadece bununlada sınırlı değil SHYO dışardan lisans almak isteyen üniversite mezunlarına uçuş eğitimide vermektedir ayrıca hangarımızda 5700 kg ve altı tüm uçaklara bakım yapılabilmektedir, yani burası sadece bir hangar değil aynı zamanda bir bakım merkezidir.Umuyorumki bu size 50 teknisyen konusunda açıklayıcı bi yazı olmuştur. Saygılar... |
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 : 15:16:36
Planorcu bey, yine de fazla. 50 ogrenciye 20 ucak dusuyorsa yeni alinacak 8 ucaga neden gerek duyuluyor? Ucaklariniz senede kac saat ucuyorlar ucak basina? KingAirlerden soz ediyorsaniz, gittim gordum. Ben de lisansimi SHYO'da aldigim yer egitimi ile cevirdim. Socatlar o kadar da fazla ucmuyorlar. Ucaklari calistirirken basinda 2-3 kisinin beklemesi de ishtihdam yaratilmasi icin ortaya cikmis bir uygulama gibi geldi bana. :) Iyi gunler, Bahadir Acuner
|
planorcu
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 27/12/2004 : 18:57:16
Selamlar, Uçakların senelik uçuş saatlerini bilmiyorum ancak benim gördüğüm (ki hergün okuldayım)uçuş olduğu günlerde hangi safha uçuyorsa (bazen tüm safhadaki öğrencilerde havada olabiliyor) o safhanın uçağı yerde pek durmaz, bence gördüğünüz tb-20 yerdeki yedek uçaktır yada ara döneme denk gelmişsinizdir yani sadece kursiyerlerin uçtuğu döneme(genelde kış dönemidir her safhadaki öğrencilerin uçuşlarını yeni bitirdiği, kursiyerlerin uçuş saati tamamladığı...)Ayrıca bence hangar önünde öğrencilerin uçak beklemesindense bi uçağın başında 2-3 teknisyen beklemesi daha mantıklı? (Gerçekte bu rakam 1 den fazla değil ki bunu sizde grmüşsünüz) Saygılar, sevgiler... Kuşlar uçuşuma ,kızlar gülüşüme hasta :) |
BULUTBEY
üye
Turkey
23
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 28/12/2004 : 09:22:11
arkadaşlar yapılan bu düzenleme sektör açısından çok kötü bir gelişme şu anda THY % 30 pilot kaybına uğrarsa bu sektörün bambaşka bir boyuta sürüklenmesi anlamına gelecektir o zaman THY tamamen özelleştirmenin eşiğinde kalacak ve tüm uçucu ve teknik personelini sivilden yetiştirmek zorunda kalcaktır; bunun yanında bu ihtiyaçlarını karşılayabilecek tek devlet okulu olarak Türk Hava Kurumu Uçuş Okulu kalacaktır diğer uçuş okullarına ne kadar rabet edilir bir tartışma konusudur , yetşmiş ve kalife elemanlar büyük bir ikilem içerisinde kalacaklardır ve tabiki herkes gibi kendilerini düşünmek zorunda kalacaklar ve özel sektöre geçeceklerdir buda yine olayın farklı bir boyuta taşınması anlamına geliyor kim uçuracak o kadar uçağı sorusu? bu sorunun cevabını bulduklarını düşünmüyorum THY en kısa zamnda bu büyük problemi ortadan kaldırmalı gecikmeksizin ... saygılarımla |
pirate23
üye
Turkey
10
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 30/12/2004 : 20:16:37
merhaba arkadslar reklam olarak algılamayın ama cidden uçmak isteyenler varsa Türk Kuşu dernegi ve personeli sizlere yardımcı olabilirler!!!martyr pilot |
havaci
üye
Turkey
11
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 01/01/2005 : 18:18:33
Nasıl yardımcı olabilceğini de yazabilir misin? |
DEVIL
üye
Turkey
108
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 02/01/2005 : 14:34:51
Arkadaşlar; SHYO gelecek yıllara dair planları, Öss den öğrenci alımını durdurmak, uçaklarını yenilemek ve özel uçuş okulu haline dönüşmek. BuNu aslında THY için yapacaklar, çünkü THY pilot eğitimi konusunda SHYO ile hala görüşüyor. Ama gelecekte THY bir yanda kendi uçuş okulnu kurmka için planlar yapıyor. Sabiha gökçende yeni bir eğitim merkezi kurulacak, (sadece Habom değil) ve kendi elemanlarını kendi yetiştirecek. Bir planları daha var. Pilot adaylarını USA da yetiştirmek. Yani SHYO nun geleceği geçen sene ne kadar parlaksa bu sene o kadar okaranlık. pilot olmak isteyenler gerçekten çok iyi tartıp, bu işe yatırım yapmalı. Şimdilik en avantajlı yol özel uçuş okulları gibi gözüküyor.Edited by - DEVIL on 02/01/2005 20:22:14 |
planorcu
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/01/2005 : 12:19:49
Bu kanıya nasıl vardığını gerçekten çok merak ediyorum, SHYO öğrenci alımına eğitimine aynı şekilde devam edecektir! THY içinde, öğrencileri çoktan okulumuzda eğitime başladı ve görüşme falanda çoktan bitti... (Fikrimce daha güvenilir kaynaklardan duyduğunuz bilgileri yazarsanız daha aydınlatıcı olur)Saygılar,sevgiler... |