ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 KAN KAYBI..
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sayfa: 
of 2
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
secret
üye



5
Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 :  17:14:46  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
SLM ARKADAŞLAR;

BEN TÜRK HAVA KURUMU VE TÜRKKUŞUNU YAKINDAN TANIYAN BİRİYİM.BİR ÇOK DA ARKADAŞIM VAR BURALARDA ÇALIŞAN.SON 2-3 YILDIR ÖYLE BİR ÇALKALANIYOR Kİ TÜRK HAVA KURUMU VE TÜRKKUŞU ANLATAMAM.GERÇİ BUNLARI SAĞIR SULTAN BİLE DUYDU ARTIK AMA.YÖNETİMİN ANLAMSIZ KARARLARI,PİLOTLARI HİÇE SAYMALARI VS.VS...ELE AVUCA GELECEK TEK YAPTIKLARI ŞEY TÜRK HAVA YOLLARI İÇİN 2009 YILINA KADAR PİLOT YETİŞTİRME ANLAŞMASINI İMZALAMALARI.BUNDA DA NEKADAR BAŞARILI OLACAKLAR ALLAH KERİM.NEDEN Mİ?ELLERİNDE PİLOT KALMADI Kİ.YER DERSİ VERECEK ÖĞRETMLEN BİLE HAVA KUVVETLERİNDEN GELİYOR.NE ANLADIM BEN BU İŞTEN!!.TÜRKKUŞU HERŞEYDEN ÖNCE PİLOTUNU KÜSTÜRDÜ.CEVİZ KABUĞUNU DOLDURMAYACAK KADAR MAAŞ ALAN PİLOTLAR SOSYAL VE MADDİ İMKANLARI KAT KAT DAHA İYİ OLAN ÖZEL FİRMALARA TEK TEK GİDİVERDİ.BİR AVUÇ PİLOT KALDI ELLERDİNDE.ŞİMDİ BU ELLERİNDE KALAN Bİ AVUÇ PİLOTLA YANGIN MI SÖNDÜRSÜN,İLAÇLAMA MI YAPSIN,HAVA TAXİ Mİ UÇSUN,PARAŞÜTÇÜ MÜ ATSIN SİZ SÖYLEYİN!HA ŞU DA VAR;TÜRKKUŞUNDA KALAN PİLOTLAR DA GİDEMEDİKLERİ İÇİN DEĞİL; ANKARADA YERLEŞMİŞ BİR DÜZENLERİ OLDUĞU İÇİN HALA ORDALAR.ÖZEL HAVAYOLLARINDA EN AZ 2500 EURO iLE İŞE BAŞLARKEN BİR PİLOT,TÜRKKUŞUNDA KİMSE DURMAZ ARKADAŞLAR. TÜRK HAVA YOLLARIYLA YAPILMAN PROTOKOLDE BAŞARI SAĞLANAMAZSA VAY HALİNE OZAMAN TÜRK HAVA KURUMUNUN.
SONUÇ OLARAK ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUM.EĞER TÜRK HAVA KURUMU PİLOTLARINA VERDİĞİ DEĞERİ GÖSTERMEZ MADDİ DURUMLARINI İYİLEŞTİRMEZSE KAN KAYBINA DEVAM EDECEK GİBİ GÖZÜKÜYOR.TÜRK HAVA YOLLARININ PİLOT ADAYLARI DA ARTIK TÜRKKUŞUNDAKİ YER PERSONELİYLE BAŞBAŞA KALIR!!!

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 20/12/2004 :  21:13:11  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Arkadasim,
herseyden once buyuk harflerle yazmak bagirmak anlamina gelir Internet ortaminda. Lutfen kucuk harfler kullanalim.

Ikincisi,
aslinda sizin yazdiklariniz, baska bir arkadasin Hurriyet'teki "SHYO 'da 50 teknisyen issiz kalacak" seklindeki yorumla son derece paralel bir konu.

Benim merak ettigim olay, 50 tane teknisyenin ne is yaptigi? SHYO'da kac tane ucak var? 10 tane mi? Ben o 10 ucagi 2 hadi bilemedin 3 teknisyenle isletirim.

THK'nin durumu da bence ayni. THK'nin cayhanesinde butun gun cay icen pilotlar var butun gun maas alip. THK nin bence misyonu da bitmistir.

Turkiye'de ozel ucak mulkiyeti yasagi 1985 lerde kalkti. O zamandan bu zamana kadar gerek ozel sektorde, gerekse de hava kuvvetlerinde bir cok pilot yetisti. Ne yazik ki memurluk duzeyinin otesine gidemeyen kurumlara 21. yy'da yer yok..

Neden mi? En basit ornegi THK'da yaptigim kontrol ucusu bir ornek. Benden $650 para alindi. Bunun karsigilinda 10 kere istanbul - ankara arasinda gidip geldim. Neden mi? Ucaklarin park edildigi apron kardan temizlenmedigi icin.

Oysa benim su an sahibi oldugum ucus okulunda karda bile uculuyor. Neden? Cunku yerde kalan ucak para kazanmaz. Yerde oturan ucus ogretmeni de devletten maasli degilse ve ucus basina para aliyorsa o da para kazanmaz.

Kisacasi turkiye'de pilot yetistirilmesinin ucus okulu -> ucus ogretmenligi -> az para veren ucus isleri -> 2500 EU veren pilot isleri seyirini izlemesi lazim artik. Cunku cebimizden cikan vergilerle yapilan isler cok cok daha pahaliya mal oluyor dolayli yollardan..

Sevgiler,

Bahadir Acuner


Sayfa Başına Git

FockewulF
üye



1 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 :  18:15:48  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bahadır arkadaşım
Öncelikle sana Türkkuşu'nun ve Türk Hava Kurumu'nun senin sahip olduğun uçuş okulu gibi öncelikli amacının para kazanmak olmadığını hatırlatırım.
Bildiğin üzere Türk Hava Kurumu'nun amacı halktan aldığını halka vererek millete havacılık sevgisini aşılamaktır.
Çayhanede çay içen pilotlardan ,uçmayan pilotlardan bahsetmişsin. Sence pilotlar kendileri mi birer tane uçak alıp uçuşa çıksınlar sırf senin gibi arkadaşlar bunlar boş oturmuyor desin diye...
Bugüne kadar hangi pilot kendisine verilen herhangi bir görevi ( paraşüt atma ,ilaçlama , orman yangını ,hava taksi )aksatmıştır.
Türkkuşu'nun pilotları bugune kadar kendilerine verilen herhangi bir görevi başarıyla yerine getirmiş ve her zaman özveriyle çalışarak Türk Hava Kurumu'nu halka sevdirmiştir.
Türk Hava Kurumu'nun bence tek suçlusu eski yönetimlerdir.Ama bunun faturasını pilotlara çıkarmak yapılabilecek en büyük haksızlıktır.
Türkkuşundan ayrılan hiçbir pilot dava açmadan ayrılmamıştır. Haksızlık yapılan bir kurumda bırakın pilotu kimsenin kalmaması gerekir. Secret adlı arkadaşın dediği gibi yönetim en kısa zamanda bir önlem almaz ise asıl misyon o zaman bitecektir.
THY öğrencileri yetişemeyecek , bölgesel kurslar açılamayacak, hava taksi görevleri yapılamayacaktır.
Herhangi bir hizmet görmeyen halk ise desteğini çekecek ve tekrar söylüyorum asıl misyon o zaman bitecektir.
Türkkuşunun pilotları ve uçucu atlayıcı personeli geçmişte olduğu gibi Türk Hava Kurumu'nu hakettiği yere taşıyacak tek unsurdur.
ve bunun gerçekleşmesi için bahsettiğim personele hak ettiklerini vermek yönetimin ilk ve en önemli görevi olmalıdır.


Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 21/12/2004 :  21:28:41  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
FockeWulf,
benim dedimlerimi tam anladigini sanmiyorum. Sonucta dedigin gibi cayhanede cay icen pilotlar kendi istekleri degil zorunlu olarak da orada ucuyorlar demektir.

THK nin misyonu tamamlanmis, cunku halktan aldigini halka veren bir kurulus olmaktan cikmis. Gecmis iktidarlar doneminde az mi peskes cekildi. Ben hatirlarim zamaninda Ekrem Pakdemirli ulastima bakani iken kizi bizim universitede havacilik kolu acti. Iyi guzel ama kizi ve arkadaslari THK'dan bedava ders aldilar..

Devletin artik pijama uretmedigi bir ulkede, THK nin da kapanmasi ya da ozel sirketlere dagitilmasi lazim. Etimesgut'ta yatan dunya kadar ucak var. Senede kac saat ucuyorlar acaba?

Sunu unutmayin ki devletten beslenen insanlarin kendi ceplerini doldurmak icin bir gayesi yoktur. Hem kar amaci gutmek neden kotu bir sey olsun ki? Yillarca bize "kar amaci gudenler kakadir" mantigi islendi. Devletin gorevi denetlemek, devletin gorevi ucus guvenligini saglamak olmali.

Kendimden biliyorum, yeri geliyor gunde 18 saat calistigim oluyor benim. Neden ? Isimi gelistirebilmek icin. Maasli birisi olsaydim, o kadar didinir miydim?

Kafalarin degismesi lazim arkadaslar. Hem de oyle boyle degil, 180 derece.

Hepinize iyi ucuslar..

Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 :  01:52:52  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili bahadır;

hangi uçuş okulunun sahibisin bilmiyorum, hangi lisansı vermeye yetkili bir uçuş okulun var bunuda merak ediyorum en önemliside havacılık geçmişini ve kökenini merak ediyorum.
ben thk dan yetişme 13 senedir havacılıkla uğraşan ve 5 senedir havayolarında pilot olarak görev yapan biriyim.öncelikle thk hakkında yorum yaparken yıllardır ATİLLA TAÇOY dan bu yana yanlış ve taraflı çıkar amaçlı yönetildiği hakkında bir yorumun olsaydı sana canı gönülden destek verirdim çünkü kurum insanlar tarafından yönetilen bir mekanizmadır ve kendi kendini yönetemez bundan dolayı böyle bir teşkilat hiçbir zaman misyonunu tamamlayamaz sadece orayı kendi keyifleri doğrultusunda yöneten bir grupdurki onlar bir şekilde lav edilirler.
kurumda bir sürü boş ekibin çay kahve içtiğini sölemişsin ve bir uçuş okulunun olduğundan bahsetmişsin , sivil havacılık yönetmeliğine göre uçuş okullarında uçak sayısına göre istihdam edilmesi zorunlu azami personel sayısındanda bilgin vardır.
orda akşama kadar boş durarak çay içiyor diye konuşduğun pilotlar ne kadar zor şartlarda yangın ve ilaçlama görevi yapıyorlar bilgin varmı bilemiyorum.sana tavsiyem kurumun içinde birkaç ay bulun ve sonra birdaha düşüncelerini dile getir.

bunun dışında birçok konuda haklısın atilla taçoy dönemi başta olmak üzere bu güne kadar sadece torpili olanları pilot yapmaktan öteye gidemedi bu kurum ama geçmişinde nice dünya avrupa ve balkan şampiyonu çıkardığını da lütfen unutmıyalım...
hazır konuyu açmışken bu keyfi uygulamalara değiniyim birazda, son 10 senedir yetiştirilmek üzere kurum bünyesine alınan insanlara baıldığında özellikle 1995 ve1998 uçuş okulu pilot devrelerine üst düzey personel çocuklarıdır hepsi ve ite kaka bir şekilde becerende beceremiyende pilot yapılmıştır niye babaları var diye bunun aksini savunacak arkadaşlar bende o kurumda yıllarca görev yaptım yazımı eleştirirken bunuda dikkate almanızı rica edicem.
sevgili bahadır şimdi sana soruyorum kurum mu suçlu yöneticilermi.
kurummu misyonunu tamalamış yoksa umursamaz yönetim tarzıyla maddi manevi zararamı uğratılmış?
en son yaptıkları maaş ayarlaması ile 1 yıllık pilot ile 20 yıllık pilot aynı maaşı alır hale gelmiştir.
sayın thk yetkilileri yeni yapılan gazinolara yeni alınan dev ekran televizyonlara asla lafım yok ama orası bir havacılık kurumu ve dünyanın en eski kuruluşlarından biri ve hal bir tane olsun jet motorlu uçağa sahip bile değil ne zaman bu yatırmları yapmayı düşünüyorsunuz merak ediyorum......
herkese iyi uçuşlar........

Sayfa Başına Git

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 22/12/2004 :  02:52:32  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Pitts,
kurum misyonunu tamamlamis, iste nedenleri de ortada. Eger bir kurumda o kadar cok yatan ucak varsa, ki gorunce icim gitti, ve oraya dev ekran aliniyorsa o zaman o kurum misyonunu tamamlayip, "devlet kapisi" olmaya baslamistir.

Benim ucus okulum Seattle'da. sadece 2 tane ucagim var, kendi alin terim ile alip kazanarak aldigim. Her ayin sonunu da sigorta parasi, cart parasi, curt parasi derken denk kapamakla ugrasiyorum. Harcadigim her paranin karsiliginda bir getirisi olmasi lazim; yoksa harcayamam. Ancak THK'de olay oyle degil iste, sen de anlattin.

Memur kavrami, "devlete sirtini daya, sen gerisini merak etme" kavrami ne yazik ki bizde gelismis vaziyette. O durumda da iste bunun acisi zaten kaynaklari kisitli olan TC butcesiden cikiyor.

Turkiye boyle orneklerle dolu.. Dedim ya, oradaki Citabria'lari gorunce icim gitti. Iki tanesini bana verseler nasil isletirim, ama yatiyorlar oyle iste ne yazik ki..

Sayfa Başına Git

fuatulas
üye


Turkey
223 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/12/2004 :  10:05:58  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
benım thk hakkında detaylı bilgim yok buradan yola çıkarak forum başında yazılan yazılarıda okuyarak kendi çapımda bir araştırma yaptım pardon kamuoyu yoklaması diyim ben size tanıdıklara eşe dosta toplam on kişiye şu soruyu yönelttim

"türk hava kurumu thk sana ne anlatıyor ne iş yapar bu kurum"

altı cevap "kurban bayramlarında deri toplar"
iki cevap "pilot falan yetiştiriyo galiba"
bir cevap "paraşütçüler mi? "
bir cevap "ne bileyim ben abi senin başka işin yokmu"

şekilde görüldüğü gibi thk kurban bayramlarında deri toplamaya yarayan bir kurum haline dönüştürülmüştür oysa kurum amacı türk milletine havacılığı tanıtmak ve sevdirmek havacı gençler yetiştirmek olan bu kurum kanımca artık deri işindedir
siz de kendi etrafınızda bu testi uygulayın ama havacılıkla alakası olmayan yada bizim kadar olmayan adamları seçinki doğruya ulaşabilesiniz

bence thk nın yeni bir yapılanmaya ihtiyacı var değişen günümüz koşullarına uayan yeni bir misyon yeni bir kadro yeni hedefler yeni yapılanmalar
thk yarı devlet yarı özerk olmalı
türk sivil havacılık yolcu ve yük taşımacılığı hariç diğer tüm havacılık faaliyetleri thk ya bağlanmalı yönetiminde konularında uzman olan uzun yıllarını konularıyla ilgilenerek geçiren insanlar olmalı bir nevi federasyon olmalı yani bu federasyon yetkileri olmalı ve ulaştırma bakanlığına bağlı olmalı kaynak bulunmalı

ben misyonu havacı gençler yetiştirmek olan bir kurumun her kurban bayramında deri toplamasına sinir oluyorum
ve insanlar thk yı böyle tanıyor siz istesenizde istemesenizde!!!


fulas


fulasSayfa Başına Git

secret
üye



5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/12/2004 :  21:45:52  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
SAYIN BAHADIR BEY;
ÖNCELİKLE BAĞIRMADIĞIMI NEREDEN BİLİYOSUN?HEM DE ÇIĞLIK ÇIĞLIĞA BAĞIRIYORUM.TÜRKKUŞUN ANA MİSYONU ELBETTE HAVACILIKTIR VE HER PİLOT&PARAŞÜTÇÜ KENDİNE VERİLEN GÖREVİ TİTİZLİKLE VE ÖZVERİ İLE YERİNE GETİRİR.FAKAT YÖNETİMİN ANLAMSIZ KARARLARI ÖZELLİKLE PİLOTLARI UÇMAKTAN BİLE SOĞUTMUŞ DURUMDA.KEZA HİÇBİR PİLOT KEYFİ OLARAK UÇMAYIP SENİN DEDİĞİN GİBİ ÇAY OCAĞINDA YATMAZ.KİME NE GÖREV VERİLDİYSE O ŞAHIS GÖREVİNİ İCRA EDER.ÇAY İÇMEYİP ATLAYIP UÇAĞA KORDON BOYUNU MU GEZSİN?UÇUŞ VERİLİP DE YAPILMADIĞI Bİ ÖRNEK VEREBİLİR MİSİN?
YÖNETİM TAM ANLAMIYLA PİLOTLARINI GÖZDEN ÇIKARMIŞ DURUMDA.ZATEN BU NEDENLE TEK TEK İSTİFALAR OLMAKTA.ÇALIŞANI MADDİ OLARAK TATMİN EDEMEZSEN Kİ HUZURLARI ZATEN YOK,ZİNCİRLE BAĞLASAN DURMAZ KİMSE.OZAMAN UÇUŞ ATLAYIŞ HEPSİNİ KAPATSINLAR AMA TÜRK HAVA KURUMUNU DA "TÜR KURUMU" OLARAK DEĞİŞTİRSİNLER;İNŞAAT İŞİNE, YAZI ÇİZİ İŞİNE DEVAM ETSİNLER.
GEÇENKİ YAZIMDA THY PİLOTLARININ KRİTİK DURUMLARINDAN BAHSETMİŞTİM.SANA BİKAÇ BİŞEY DAHA YAZAYIM DA BİR DE SEN DEĞERLENDİR DURUMU BAKALIM.PİLOTLAR ÖZLÜK HAKLARININ ELLERİNDEN ALINMASIYLA,MADDİ DURUMDAN TATMİN OLMAMAKLA BERABER AYRILMAYA DEVAM EDİYORLAR.VE GİDEN PİLOTLARIN ÇOĞU TECRÜBELİ OLANLAR.BUNLARIN YERİNE DE TOPLAM 350-400 SAAT UÇUŞU OLAN PİLOTLARA ÖĞRETMENLİK VERİYORLAR Kİ BU PİLOTLARIN ÖĞRENCİLERİ YARIN ARKALARINDA 200-300 YOLCUYU UÇURACAKLAR..
HADİ 2-3 KİŞİ İSTİFA EDER DE HAVAYOLUNA GİDER,OZAMAN DERSİN Kİ BU ADAMLARIN İDEALİ BUYMUŞ GİTMİŞLER.AMA SO 6 AY İÇİNDE 25 ADAM GİTMİŞ.BUNLARIN HEPSİ DE YANLIŞ MI DÜŞÜNÜYO YOKSA TEK DOĞRU DÜŞÜNEN SEN MİSİN????Sayfa Başına Git
Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/12/2004 :  22:22:35  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Secret,
israrla, bagirmana ve saygisizligina ragment yanit veriyorum...

Insanlar gecinmek icin gonullu kuruluslara girmezler. THK nin devletten yardim almadan, profesyonel bir gonullu kurulus olarak calismasinda bir sakinca da gormuyorum. Ancak bunun boyle olabilecegini de dusunmuyorum.

Daha onceden de soyledim, yine soyluyorum, "devlet kapisi" mantigi ile is yapildikca, o zaman bu isler yurumez.

Dedigim gibi THK misyonunu tamamlamistir. THY THK yerine SHYO ile pek ala anlasma yapabilirdi. SHYO 'nun da THK kadar olmasa bile atil yatan cok fazla kapasitesi var.

Devletin elinde THK gibi bir kurum oldugu muddetce yakinda RTE'nin cocuklarini da egitirisiniz, onlarin okul arkadaslarini da.

Gerci bu her devlet tesekkulu icin soz konusu. eminim ayrilan 25 tane pilot havayollarinda cok daha iyi maasli is bulduklari icin gitmislerdir. Bence THK'da calisanlarin gonullu olarak kurumun subelerine destek vermelerinde sakinca yok.
yoksa "geinemiyorlar" diye islerinden ayriliyorlsa o zaman bence daha iyi is bulduklari icin ayirlmislardir.

Onun disinda ogretmenlerin 300 saat deneyimi olmasinda bence sakina yok. Ben de anamin karnindan 1000 saatlik ogretmen olarak dogmadim sonucta. 400 saatlik ogretmenle 2000 saatlik ogretmeni beraber calistirirsiniz deneyimsiz olan deneyimli olanin tecrubesinden yararlanir.

Dedim ya, bagirmanin cagirmanin alemi yok. Komunist ulkede yasar gibi "devlet memurlugu" ile isleri halletmeye calisirsaniz o zaman bu isler yurumez. yurudugunu de kimse soylemiyor da zaten..

Neyse birazdan ucagim kalkiyor.. Tr'ye geliyorum 1 haftaligina. Acaba diyorum THK ya basvursam, ucak kiralayip ucmak istesem.. neyse ben en iyisi ozel sirketleri arayayim :)

Sayfa Başına Git

coskun
üye



20 Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/12/2004 :  16:02:28  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Gercek olan su ki, eger THK bir nedenle kapansa kimse fark etmez veya umursamaz. THK her her yönuyle kokusmus, hic bir fonksiyonu olmayan, emekli askerlere arpalik yapmaktan baska bir ise yaramayan bir kurumdur. Calisanlarin hic biri ”gercek havacilik” kavramini anlamis degildirler. Kurum askeri bir kurummudur yoksa sivil bir kurummudur o bile tartisilabilir.

Havaciligi Atamizin istedigi dogrultuda halkimiza sevdirmekle, yanitmakla görevli bir kurum hava taksiciligi, havadan ilaclama, emlek komisyonculugu, deri toplamaciligi yapmaz. Bunyesinde, ray ban gözluklu tulumlu ne icin orada olduklari belli olmayan pilotlari tutmaz. Bu islerin havacilikla alakasi yoktur, nakliyecilige, ticarete girer bu isler.

Bu hantal, curumus kurumun bir esi daha dunyanin hic bir yerinde yoktur. Yikilan Sovyetlerde buna benzer kurumlar olmustur ancak onlarda artik tarihe karismistir.

Hic bir kurum bunyesinde bu kadar atil pilot, isci vs bulundurmaz, bu, ticaret ve havacilik gercekleriyle bagdasmaz. THK da bugun 1066 kisi para yemektedir, (Bkz THK Bulteni) calisiyor demiyorum dikkatinizi cekerim, Bunlarin cogu da emekli askerler ve onlarin cocuklari, yakinlaridir. calisanlarin sayisi yuz kisiyi gecmez. Makam araclarinin, dinlenme tesisislerinin kisacasi avantanin siniri yoktur.

Ne olacak bu THK nun hali tartismalari senelerdir devam etmektedir. Aci olan, bu tartismalar Pitts gibi, kurumdan avanta gecinen, cikarlarini dusunenlerle, muslugun basinda oturan asker emeklisi yöneticiler arasinda olmasidir. Kisacasi cikar kavgasidir. Anlasilacagi gibi havacilik adina hic birsey yapilmamaktadir Kahramanca kendimizi alevlerin arasina atiyor parasutcu yetistiriyoruz, vatan millet sakarya laflarina artik insanlarin karni doymustur, bunlari özel sektör cok daha iyi ve cok daha ucuza yapabilir, kaldiki THK görevi bu degildir.
Is o kadar civimistir ki THK na yönetilen her hakli elestiri, asker ve Ataturk dusmanligi olarak savusturulmaya calisilmaktadir. THK nun en buyuk dusmani sadece yobazlar olmayip bunlarin yaninda yönetim ve ne yapilacagini bilmemektir.

Bu kafayla, bu cikar tartismasi devam ettigi surece degil jet motorlu, roket motorlu ucak da alsan bir ise yaramaz, cunku bu THK görevi degildir ve gercek havacilikla bagdasmaz.


Sayfa Başına Git

FIREMASTER
üye



5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/12/2004 :  18:15:07  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
10000 saat antonov veya 10000 saat m18 ile uçmakla mı öğretmen olunuyor.Kendini geliştirdikten sonra 400 saatlik pilotlarda öğretmen olabilir.
sorun 400 saatlik adamın öğretmen olması değil sorun asıl savunulacak konuyu kendi amacına göre saptırmada...

Sayfa Başına Git

secret
üye



5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 25/12/2004 :  17:52:27  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sayın coşkun bey;
sana gülüyorum.sana yazıcak çok şey var ama ne elim ne de dilim varıyo.sen bildiğinle kal bakalım.
sayın firemaster;
400 saatte alemi cihan olsan uçuş öğretmenliği yapamazsın.bu benim düşüncem.sen farklı düşünüyo olabilirsin.
hepinize iyi günler..Sayfa Başına Git
secret
üye



5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/12/2004 :  16:19:39  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
????Sayfa Başına Git
pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 28/12/2004 :  23:54:42  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
slm coşkun bey;

sizin ifadenizle kurumdan avanta yiyenlerden biriyim.amacıma ulaşmak için kurumu kullandım.bu sizi çok rahatlatır herhalde,fazla uzatmıycam sadece size kendimi tanıtıcam.

1-)babam asker değil
2-)kurumda hiçbir akrabam çalışmadı
3-)sadece uçmak benim tutkum
4-)benim yazdığım konuları okursanız nelere karşı görüşlerimi belirttiğime bakarsanız sizin kızgın olduğunuz çiftlik zihniyetinin karşısında olduğum için ve aynı şeylere sinirlendiğimiz için umarım beni anlarsınız.

ne iş yaptığınızı bilmiyorum ama şuna emin olun bizim pilot olarak yetişirildiğimiz dönemde pilotlukta torpil olmamıyacağinı bilen ve havada sadece kendi canınızla beraber olduğunuz bilinciyle bizleri yetiştiren öğretmen pilotlar vardı.....

hakkımda yazmış olduğunuz tek kelimeden ibaret hakarete canı gönülden teşekkür eder tanımadığınız insanlara hakarette bulunduğunuz zaman gelecek cevaplara hazır olmanızı temenni ederim...
size bile SAYGILARIMLA......

Sayfa Başına Git

secret
üye



5 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/01/2005 :  08:08:25  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
kan kaybı devam ediyor arkaşlar,hem de bardaktan boşalırcasına..akıl almaz kararlar yineleniyor.birileri dur desin artık.devlet mi,yöneticiler mi..Sayfa Başına Git
BULUTBEY
üye


Turkey
23 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/01/2005 :  10:55:16  Profili Göster   BULUTBEY a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla

herkese merhaba şimdi yazılan yazıları okudukça sinirlenmeden duramıyorum, kurum hakkında ne kadar bilgileri var bilmiyorum; özellikle beni haddinden fazla sinirlendiren bir zamanlar kurumda çalışıp, şu anda havayollarında pilot olan beyfendi; demişki: "1995-1998 yılları arasında alınan pilot adayları torpilliymiş" peki siz o dönemde ordamıydınız? ki bunlalrı söleyebiliyorsunuz bende o dönemlerde kuruma pilot adayı olarak girmiş pilotlardan biriyim ve havada torpilin olmayacağını bilecek kadarda sizden daha blgiliyim, böyle ön yargılarla, yetersiz bilgilere dayanan beyanlarla hiç bir yere varamazsınız vede birşey elde edemezsiniz; TORPİL kavaramı bu meslek grubunda ne kadar geçerli olabilir? demiş ki beyfendi: "ite kalka pilot yapıldılar" o yüzden bu ite kalka pilot olan kişiler THK tarihine imza atan icraatlarda bulunmuşlardır; JAA standartlarına geçildikten sonra JAR gereklilikleri ülkemizde uygulanmaya başlanmıştır bu gereklilikleri tek tek açıklamaya ihtiyaç duymuyorum, bu ite kalka pilot olan havacılar türkiye'de bir ilke imza ararak ilk JAR dökümanlar topluluğu olan PPL,CPL ve ATP kursları için 14 adet kitap hazırlamıştır ve büyük bir özveri ile gecelerini gündüzlerine katarak bu dökümanları açılacak olan kurslara yetiştirmişlerdir ve şimdi türkiye'de kurulu tüm uçuş okulları bizim yaptığımız bu kitaplar doğrultusunda hatta yaptığımız eğitim programları doğrultusunda uçuş eğitimi vermekteler.
Evet demek ki sayın havayolu pilotu ve diğerleri hani çay ocağı pilotları diye isim takan havacılık misyonunu benimsemiş ve hazmetmiş saygıdeğer insanlar siz o kurumun son 7 yılı içerisinde orada değildiniz biz oradaydık hala oradayız biz pilot olarak üzerimize düşün görevi hakkıyla ve şerefle yerine getirdik hatta yapmamamız gereken görevleri dahi yerine getirdik o yüzden bu konular hakkında konuşurken hassas bir yaklaşma yapmanızı tavsiye ediyorum

SAYGILARIMLA...Sayfa Başına Git

pitts
üye



85 Cevap
Gönderilme Tarihi - 16/01/2005 :  22:16:56  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ne o bulutbey bırden kurumu savunur oldun.thk nu nereye göturuyorlarda yazdıgın yazıyı bırdaha okumanı sonra burdakı yazına gozatmanı rıca edıcem.
bızım zamanımızda kurumda jar calışmaları başlamıştı zaten bunu kendınıze mal etmeyın bu bır.frozen atpl kıtabı hazırladık dıyorsn hazırladığınız 13 kıtabında sınavlarda kaynak gösterılecek yaterliliği olmadıgı için hiçbir resmiyet içermiyor sadece kursıyerlere verılen yardımcı kıtap vasfı taşıyor bilmiyorsun herhalde.orjınal jaa kitaplarından çevrilmeye çalışılmış ama net anlaşılan kitaplar değil.
bu arada ben orda çalışan insanlara karşı değil yönetenlere karşı eleştiri yapıyorum oradak personelin ne kadar buyuk çaba içinde ne kadar özverili mesayi yaptığını bizzat kendimden ve arkadaşlarımdan biliyorum sen yazımı iyi okumamışsın anladığım kadarı ile..
herkese iyi uçuşlar.

Sayfa Başına Git

aysegul
üye


Turkey
13 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/01/2005 :  14:28:50  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
nelerden bahsediyorsunuz siz anlamıyorum herkes uçmayı isterken siz kendi yerinizin değerini bilmiyorsunuz..antalyadaki org.larda lütfen haber verirmisiniz baana : aysegul.atay@blackeagle.com.tr sağolun..

Sayfa Başına Git

Fethi
üye


USA
56 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/01/2005 :  16:29:08  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selamlar arkadaslar,
Direk konuya girmek istiyorum.
THK ATATURK tarafindan kuruldu asla kapatilmaz ve ozellestirilmez.
Bugun THK tum devlet dairelerinin ayni sorunun yasiyor.Bu kotu yonetimin faturasi pilotlara kesilemez.Canina disine takarak Yangindan yanigina kosan pilot arkadaslarimiz-hocalarimiz daha olumlu elestiriler hakediyor.
Sorun ortada.Cozum ne ? Ne yapicaz? Bu sorulara yogunlasmamiz dogru olmazmi?
saygilar

Sayfa Başına Git

Black
üye



50 Cevap
Gönderilme Tarihi - 23/01/2005 :  23:09:54  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla

Herkese Merhabalar

İşin aslı yazılanları okudukça içimden şöyle bir gülümseme geçiyor,bir laf vardır ya tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış diye.Ne yalan söyleyeyim herkes burada bir şekilde stresini atıyor ve yazmak istediklerini yazıyor ve rahatlıyor ama THK yöneticilerinin kendi yönettikleri müessese hakkında yazılanlar konusuna pek alakadar olmadıkları;hatta umursamadıkları kanısındayım.
Şimdi şu bir gerçektirki hepiniz kendi yazdıklarınızda haklısınız ve hepside ayrı yrı doğrudur,ama bence burada suçlanması gereken THK nın tüzel kişiliğinden çok oranın içerisinde görev alan şahıslar olması gerektiği inancındayım.
Birincisi Pitts arkadaşımın yazdığı konuların hepsinin doğruluğu konusunda hiç bir şüphem yok ve anladığım kadarıyla THK yı hala seviyor zaten sevmese yazmazdı bu kadar yazıyı.Ama kendisinden ricam üslubunu biraz daha diplomat tavrına çevirirse daha iyi olacak kanısındayım.
THK da Pilot olan arkadaşım sizde bence haklısınız ama şu gerçeği kabullenmek zorunda olduğunuz inancındayım,her ne kadar yönetimin kötü olduğunu hepimiz bilsekde THK nın pilotları kişisel olarak kendi gelişimlerini yapmak yerine arkadaşlarımızın bahsettiği gibi gazino'da oturup lak lak yapmayı tercih etmiyorlarmıydı,kesinlikle hepiniz ayrı bir değersiniz ve uçuculuğunuz konusunda asla laf edilmesine taraftar değilim ama bu imaj yaratılmış bir kere .
Gelelim torpil konusuna; ya burada biraz haksızlık var kabul edelim,millet sülale boyu yerleşip pilot olmuş bunları inkarmı edeceksiniz,yok bilmem ne müdürünün kızı,öbürnün oğlu,Vs,vs.Hani gariban nerede
Ya her ne olursa olsun benim kanım şu,THK artık bitmiş veya bitirilmeye çalışılan bir kuruluş,malesefki bunu Atatürkçülük kisvesinin altında sığınmış sayın Komutanlarımız ve onların yalakası olan Siviller yapıyor.Ne yalan söyleyeyim neler oluyor oralarda anlayabilmiş değilim henüz.
Kısacası burası Türkiye...
Saygılarımla

Sayfa Başına Git

Fethi
üye


USA
56 Cevap
Gönderilme Tarihi - 24/01/2005 :  22:09:33  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
THK pilotlari degisik donemlerde rahatsizliklarini yonetime bildirmistir.(bildirdik)Bu girisimler sonucsuz kalmistir.Bu girisimler hem sozlu hem yazili olmustur.
Yonetimden kaynaklanan sorunlarin faturasi pilotlara cikarilamaz.THK pilotlarina camur atmayalim.
saygilar

Sayfa Başına Git

Konu 2 Sayfa Uzunluğunda:
  1  2
 
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000