Yazan |
Konu |
|
Black
üye
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 11/01/2005 : 19:10:55
Herkese Tekrar Merhabalar Dün çok alıcı bir konuda sinirli bir şekilde yazmış olduğum yazı bu gün doğal olarak kaldırılmış.Belki bu sitenin yöneticileri kendilerine göre haklı olabilir ama bu ülkenin çıkarlarına ters şeyleri yapan kişileri devletin en üstünde dahi olsalar ifşa etmek boynumun borcudur. Ben ülkemin kendi kaynakları dururken dışardan Pilot getirip uçurmaya çalışan kişileri kınıyorum.Hazırda bekleyen ve eğitimleri bitmiş olan Pilotlar var,gencecik ve uçuş aşkıyla yanan bu gençlerin bütün günahı ve vebali sayın yetkililerin üzerinde olacaktır. anlayamadığım neden bu kişiler avrupadan sınav ve soru ithal edip kendi evlatlarına eziyet ediyorlar,acaba bunun altında yatan ne?,kimse bu adamlara hesap sormuyormu.Yolsuzluk konusunda ünlü olan ve havacılığa hizmet etmek için kurulmuş olan bu kuruluşa neden havcılar hizmet ediyor acaba.???. Neden bu kuruluşta bilgililer yetkisiz yetkililer bilgisiz.Neden binlerce pilotun kaderi vasıfsız elemanların eline verilmiş. Gün geçtikçe mal varlıkları kabaran bazı yetkililer hakkında neden hala işlem yapılmıyor...işte bunlar bu ülkenin gerçekleri...verirsen paranı işin olur yok vermezsen işte o zaman yandın...Umarım bu yazıyıda silmezsiniz çünkü gerçekler asla örtbas edilemez... Saygılarımla |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2005 : 11:42:48
Black, dünkü yazını okuyabilenlerden biriyim. Bazne bende forum'da neden bazı topiclerin silindiğini anlamakta zorluk çekiyorum. Bu forum halka açık bir forum, bunda mutabıkız. aynı zamanda halka açık olması düşünceleri yazarken bazı ahlaki ve saygı değerlerinide kişisel olarak muhafaza etmemizi gerektiriyor. Bu forum'un saygınlığı açısından son derece önemli ve bu yönde yapılan müdahaleleri doğru buluyorum. ama topic'i doğrudan silmek yerine önce uyarmak, dondurmak veya bu forum2un kurallarına uymayan bölümlerini "edit" etmek daha doğru bir davranış gibi geliyor. Zaten bu kdar aşamadan sonra aynı tavır devam ediyorsa topic'in silinmesine kimsenin karşı olcağını sanmam, bilakis memnun olacağını düşünüyorum. DAha öncedende bildiğim bazı kurallara istinaden dünkü yazında topic'in silinmesini gerektirecek çok çok ağır hakaretler yada ithamlar bana göre yoktu. İkaz olabilir,edit olabilir ama silinmesine gerek yoktu. Nihayetinde burada farklı görüşten birçok insan mevcut. Eğer hepimiz aynı gölükten bakmak zorunda kalacaksak forum'a bir belgeler ve yemin sinsilesi ile girelim tam olsun.Senin dünkü yazdıkların için benimde bazı düşüncelerim var. Anlatmak istediğin ana konuda hemfikirim. ancak devletin çarkları her zaman "düdük kimin elindeyse" şeklinde dönüyor. Ben şu anki yönetime çok soğuk bakmıyorum çünkü yıllardanberidir Atatürkçü, Cumhuriyetçi, Laik ve demokratik olarak bildiğimiz partilerde tüm bu kisvelere sığınarak aynı şeyleri yaptılar. Karşıt grup hep tabiri caiz ise "öcü" gibi tanıtıldı. ELbette herkesin kendi çıkarları doğrultusunda hesap kitabı vardı-ki bu sayede ecevit, demirel, erbakan, türkeş yıllarca bu ülkeyi salak salak peşinde koşturdu. Şu anki ulaştırma bakanının danışmanları içinde eminim epeeeeeeyce miktarda başıboş kalfa vardır(aynı diğer iktidarlarda olduğu gibi) ve bakanlar genelde kendilerine yazılı olarak verilen metinleri robot gibi okurlar..TV'de "emret bakanım" da olduğu gibi. Zannetmeyinki çok farklı. Bakanın söyledikleri ama doğru ama yanlış ama topu sadece bugünkü iktidarın üzerine atmak bana göre haksızlık. Unutmayınki bugün sivil havacılıkta bir hareket mevcut ise bu iktidar sayesinde oldu. Sivil Havacılık yasa tasarısının (yani içhat uçuşlarının serbest bırakılması ile ilgili yasaları kapsayan) kaç dönemdir masada beklediğini biliyormusunuz? ben en az 10 sene diyorum. Yani 10 sene önce bugünkü durumda olabilirdik. Ben bile işimi gücümü bırakıp pilot olabilirdim demek bu, hatta bu yazıyı okuyan bir çok kişi. E peki şimdi ortada bir günah varsa bunun vebalini paylaştırmalıyız. THY'nin özelleştirilmesi koalisyon hükümeti zamanından beri gündemde . O zamanda insanlar işşiz kalacak, kendi adamlarını getirecekler teranesi vardı bugünde. Şimdi özelleştirme yapılırsa AKP'mi bunda hatalı yoksa taaaaaaaaa ANAP dönemlerinden beri hazineye her sene kaynak yazılan bu sayede IMF'yi geçiştiren borç alan o zamanki hükümetlermi? Madalyonun her iki yüzüne bakmak, iki tarafı iyice dinlemek lazım. Evet bakanın demeci son derece talihsiz. Ben olsam bana bu yazıyı vereni evire çevire döverdim basın toplantısında. NEden??? çünkü yıllardan beri popülist politakaya alışmış olan mülletimiz'e doğru dürüst yönetici gelmeeeez. Bir ara Ekrem Pakdemirli ulaştırma bakanı olmuştu. Hatırlarsanız çok sükse yapmıştı..pilot bakan diye THK'nın uçaklarında fink atardı. Sonra en büyük faydası bilimum tanıdığına THK'dan beleş pilotaj kursu oldu!! Sonraki dönemlere gelelim, kaç tane başıboş havaalanı yapıldı???epeyce fazla değilmi? hele hele meşhur Gazipaşa.yanlış hatırlamıyorum değilmi hani antalya tarafında , yanlışsa düzeltin.Hani devletin bayındırlık ve ulaştırma bakanlığı vasıtası ile yapılan parası ödenen, bitirilen sonra ilk uçuşta "hay allah biz alanı yanlış yapmışız, karşıda dağ var pas geçince çarparız..tüh yahu nerden çıktı bu dağ şimdi !!"gibi şahane bayındırlık eserlerimize güzide partilerimiz imzalarını atmıştır. Cumbaba'nın memleketine uluslarası standsrtlarda havaalanı yapıp haftada bir sefer yapıldığınıda unutmayalım. Gideri , gelirinden fazla olan meydanlara ne olur? zarar yazar :) ama sonra birden bire cumbaba'nın akrabalrı Ispartadan güsuyu ihraç edecek diye bir gecede sivil havacılık yasasına "geçici madde "eklenmiş,hemen cumbaba'nın akrabaları kendi aralarında ROSE AIR'i kurmuş, uçuş izni aldıktan sonra geçici madde brden buharlaşıvermişti. Rose air biraz uçtu , uçtu sonra pufffff...eurocontrol borçlarını vergilerimizden ödedikten sonra Isparta havaalanında yine incin top oynamaya başladı. Yahu sevgili black adamcağızın ağzı sürçmüş pilot açığı için iki kelam etmiş..ama geldiğinden beri her yönü ile herkesi memnun etmesede sivil havacılığın önü açılmış, bir şekilde şirketlerin devamlılığı sağlanmış, pilot piyasasına haretket gelmiş, AB ihalesi üstlerine kaldığı için THY'ye uçak almış yine pilot pazarı yaratmış. E peki geriya kalan gerizekalıların 10-15 yılda bizden götürdüklerine ne demeli? Sezarın hakkı sezara, evet mükemmel ve arzu ettiğimiz gibi değil ama en azından bu noktaya bir şekilde gelmiş.İki gün sonra eğer "pardon benim avanak kalem ve müsteşarlarım beni yanlış yönlendirdiler, Türkiyede yabancı pilot uçmaması için elimizden geleni yapacağız ve önceliğin herzaman Türk ve Türkiye kaynaklı pilotlarda olması için yasal düzenlemeyi yapacağız" dediği zaman aynı düşüncelere sahip olabilecekmisin? o zaman seninde diğerlerinde farkın kalmaz. Herzaman şunu söylerim, TURKIYE HAVACILIK OZURLU BIR ULKEDIR! hiçbir zaman ileriye dönük ulusal anlamda bir sivil havacılık politikası, stratejisi olmamıştır.Olması için zemin hazırlanmamış bilakis 1920'li yıllardan itibaren sistemli bir şekilde şahsi menfaatler için kendi içimizden olan milletvekilleri tarafından yok edilmiştir.(türk havacılık tarihini özellikle TOMTAŞ ve THK uçak fabrikaları hikayelerini okumanızı tavsiye ederim, ayrıca Vecihi Hurkuş'un hayat hikayesi ibret verici şekilde örnek teşkil eder). Koskoca ülkede resmi olarak akademik anlamda pilot yetiştiren bir kurum var oda SHYO! her sene kaç pilot 10mu 20mi? 5 sene önceye kadar bu mezunların yarısı ya tezgahtar ya taksiciydi unutmayalım? bu ülke avrupanın, ortadoğunun, turki cumnuriyetlerin havacılık eğitim merkezi olabilirdi, hala da olabilir. Sonuç olarak Türkiye'de havacılığı partilerin siyasi görüşü yada yönü ile kıyaslamayın. Daha objektif olmaya çalışın. Particilik, partizanlık 80yıl öncede vardı 40 yıl öncede 20 yıl öncede bugünde var, yarında olacak. siyasetin değişmezleri. AKP sizn değiminizle yobazları , imamları doldurduysa, 5 sene önce oktay vural ile MHP'de telekom'a THY'ye ülkücüleri doldurmuştu :) cumhuriyet halk partisinin sesi çıkmamıştı ama onlarda kendi payların düşen yerleri doldurdular :) aynı tetris oynar gibi :) niye bunca yıldır hep kaybeden tarafındayız sanıyorsunuzki? halkmı ? o da ne? hehehee :) Hakan737Guven
|
Black
üye
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2005 : 21:00:37
Herkese Merhabalar Herşeyden önce sayın Hakan 737 arkadaşım size çok çok teşekkür etmek istiyorum,çünkü bence havacılık konusunda tartışılması gereken konuya ilk ve gerçekten çok güzel yanıt veren kişisiniz. Belki garip olacak ama;yazdıklarınıza kesinlikle katılıyorum,evet havacılığın önü bu iktidar ile açıldı ve çok şeyler yapıldı ve yapılacak daha kutlanacak çok şeyler yapıldı . Bakın benim isyanım bu ülkenin evlatlarına yapılan muamelelerdir,evet haklısınız havacılığın önü açıldı ülkeye uçaklar girdi ama o uçaklarla elin gavuru uçtuktan sonra ne yapayım ben o uçağı ve gelişen havacılığı. Benim fikrim yapılan havacılık atağına Sayın Bakan kendi ülkesinin evlatlarının önünü açarak dahada katkıda bulunabilir amacındayım. Aslında çok merak ediyorum sayın bakan ve onun üst düzey yöneticileri Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünde dönen tezgahlardan haberlari varmı yoksa görmezliktenmi geliyorlar.Bilmiyorum sivil havacılığa gittinizmi hiç ama en ufak memur bile orada padişah edalarında geziyor,tabiki dönen rüşvetin haddi ve hesabıda yok,bütün havacılık şirketleri ve Pilotlar işlerini yaptırmak için rüşvet çarkına bazı katkılarda bulunmak zorundalar,aksi takdirde yandınız... İşin en acı tarafı ise bu müessesede havacılık konusunda uzman personel istihdam edilmesi gerekirken ne kadar ıvır zıvır adam varsa orada. Mesela Pilotlarımızı sınav yapan kim biliyormusunuz,endüstri mühendisi memur Adem efendi ve kurumda işi olmayan bütün memurlar ; allah allah bu da nereden çıktı ne işi var bunların demeyin.Adamlar otorite gelmiş işte. Uçuş standartları başkanı kim uçak mühendisi Haydar efendi,ee o ne iş yapar kendisini JAR a adayıp yurt dışına sık sık gidip gelen ve bahsettiğim vatanseverlerden biri,işine gelene el altından lisans da verir,sınavda yapar,otoriter kişilik.. Ya bu adamlarla olacaksa işimiz zor,adamlar merkez bankası gibi valla,araştırılsın bakalım mal varlıkları neymiş,Hangi havayolları kime neler hediye etmiş,kim hangi kolaylıklardan faydalanıyor. Ya işte yazmayayım diyorum ama dil işte şişmesşin bari,pekiii sen nereden biliyorsun bütün bunları derseniz işte işin acı tarafı şu,bunların çarkına benimde katkım olmuştu...şimdi derseniz pes doğrusu ;haklısınız derim başka birşey diyemem.. Arkadaşlar bunları yazmalıyız ki herkes işini adam gibi yapsın;peki size bu Pilot sınavlarının neden bu kadar kazık olduğunu sorsam ne dersiniz,eminimki Pilotlar çalışmıyor diyebilirsiniz,ama işin aslı öyle değil işte aslı Pilotlar çok para kazanıyor ve yolunacak tavuk gibiler afedersiniz...bilmem anlatabildimmi... Valla gene çok yazdım silecekler valla ... Saygılarımla... |
umitat4
üye
12
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 12/01/2005 : 21:28:22
Arkadaşlar,Yabancı pilot alımının süresi nedir yani bu sene içinmi izin vermişler yoksa 2-3 senelik vsmi?Valla ben eğitimlerini bitirip şuan açıkta kalan birisini görmedim eğer başka problemleri yoksa.Ama yakından takip etmeye çalışacağım gelişmeleri... Sınav hususu ise bildiğim kadarı ile tüm Joint ülkeleri aynı soruları soruyor ama emin değilim.Fakat hocalarımızın ünlü sözü vardır"Çalışan yapar" diye... (dersler gerçekten zor bunuda belirtmeliyim eğitim sırasında maymun olmanız muhtemel) Bide şu mühendislik mevzusu ya arkadaşlar mühendisten daha iyi pilot olur diye birşey varmı dünyada pilot alımı yaparken mühendislik mezunu olmak şart koşulmuyor ama Tr'de seçicilik şansı çok olduğu için öyle bir şart getirmişler(eğitimin firma tarafından karşılandığı durumlarda) evet mühendislerin electrics&electronics gibi derslerde avantajı olacaktır ama bu yönden bakarsak iktisadi bilimler vs okuyanlarda air law,communication gibi derslerde avantajı olucaktır.Şundan emin olabilirsiniz pilotluk sertifikası alınırsa eğer mühendisliğin güzel sanatların işletmenin hiç farkı yok önemli olan dersleri başarabilmek... Saygılarımla, |
fuatulas
üye
Turkey
223
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 13/01/2005 : 09:09:16
arkadaşlar bakanın söyledikleri bence gaf değildir. evet ülkemiz açısından talihsiz bir açıklama denilebilir ama bu açıklamamnın neden yapılmış olduğuna birde ben bir bakış açısı getirmek istiyorum bakanın açıklamasını kendim duymadım sizin yazdıklarınızdan yola çıkarak yorum yapacağım ülkede gelişmekte olan bir havacılık sektörü mevcut maalesef bu gelişen sektör zorlama ile olmuştur turizm gelişmesi havacılık sektörünü tetiklemiş bunun sonucunda yeni önlemler alınmaya zorlanmıştır hükümet. bu önlemleri biliyoruz sektörün önündeki engelleri kaldırmak yeni oluşumların önünü açmak bu alanda kartel olan kuruluş thy dir ve eğer bu önlemler anlınmasaydı thy çok daha büyümek zorunda kalacaktı bütün bu önlemlerin alınmasına rağmen yine de thy uçak alımlarını ve pilot ihtiyacını karşılamak için şimdiden kollarısıvmış durumda bu önlemler alınarak yükün belli bir kısmını yeni şirketlere aktarmış oldular bu birinci bölüm ikinci bölüm ise thy nin pilot ihtiyacını thk da yetiştirilmek üzere seçimini yaptığı pilot adayları burda can alıcı soru şu thk bu işi yapabilirmi yapsa bile thk da yetiştirilen pilotlar ne derece başarılı olur bu soruları sormamın nedeni thk nın içler acısı surumunun ortada olmasıdır. yıllardır deri toplayan bir kurum haline dönüştürülmüş devletin üzerinde angarya olmuş bu kurumu canlandırma adına yapılmış bir girişimden başka bir şey değildir bu elbetteki thk da eğitim gören pilot adaylarından çok iyi pilotlar çıkacak ama kaç tane ? hava kuvvetlerinden emekli olan tecrübeli pilotlarda vardır tabii bir bu pilotlar deneyimli olmalarına karşın yaşları ilerlemiş.(celal abi okumaz inşallah) olduğundan uzun yıllar hizmet veremeyecekleri ortadadır. ee thk da yetiştirilen pilot adayları ne olacak kim bilir shyo zaten Allaha emanet e hava kuvvetlerinden emekli olanların yaşları kemale ermiş ne yapılmalı mecbur yurt dışında ithal edilmeli bu durumda yapılacak en akıllıca şeydir bu fakat bunu abartırlarsa o zaman yüzde ikiyüz haklısın black kardeşim. insanları vatan hainliği ile suçlamadan önce oturup biraz düşünmek görmeye çalışmak gerek ne de olsa bu ülkede hiçbirşey ama hiçbirşey göründüğü gibi değildir. sevgilerimle ha hakan abi konsept taslağı bitmek üzere sana mail yoluyla yollayacağım yorumlarını beklerim fulas |
Black
üye
50
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 17/01/2005 : 21:52:15
Herkese Tekrar Merhabalar !!İlk önce bu konu ile ilgili yazan herkese teşekkür etmek istiyorum.Çünkü bu ülkenin Havacılık atağının kaymağını ne yazıkki yabancı pilotlar yemeye başladı ve inanılmaz rakamlar ve kaprislerle çalışan yabancı pilotlara şirketlerde malesef boyun eğmek zorunda kalıyorlar. Şimdi aynı şartlarda çalışan Türk pilota 5000 USD maaş verirken elin Bulgarına,Romenine 10.000 USD para verilirse o zaman ortadaki gerçekleri görmek gerekir inancındayım. Şimdi bu ülkedeki Hava Kuvvetlerinden emekli Pilotlardan bahsedilmiş,evet gerçekten işe yaramaz olanlarda var ama bunları genellemek çok doğru olmaz inancındayım.Bence bu ülkede uçan Sivil ve Asker herbir pilot kendi çapında bir değerdir ve ne olursa olsun tecrübelerinden faydalanmak gerektiği inancındayım. Temel olarak isyanım bu ülkenin çocuklarına,gençlerine yapılan muamelelerdir.Sınavlardan geçen çok mu iyi pilot oluyor sanki,Avrupanın bilmem neyinde boncuk var sanki adamlar ne yapsa koş önce kap mantığındayız,admlar daha kendilerini JAR a entegre edemedilerki,sınav sistemini etsinler..baklm bu işlerinde cılkı çıkar yarın,öbürgün.. Saygılarımla
|
|
|