ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/02/2005 : 08:11:01
arkadaşlar biraz gerçekçi olalım derim. çünkü sitede bir kaç yazı okudum daha biz türkler uçak oyunları vs gibi şeylerle uğraşıyoruz. Amerika'da adamlar kendi uçaklarını yapıp uçuyorlar. tabi Türkiye'de havacılık sektörü biraz geri kalmış bir sektör. kanunlar kısıtlı. herkes kafasına göre uçamıyor istediği yerde. asıl konuya gelelim. ben birçok incelemelerde bulunduktan sonra kendi imkanlarımla bir ultralight yapmaya karar verdim. projesi ve ölçüleri aslına uygun. malzemeleri yakında toralamaya başlıyacağım. ve inşallah uçacağım. bize komik gelebilir ama TV haberlerinde izlediğiniz zaman bana hak vereceksiniz. görüşmek dileğiyle... |
fuatulas
üye
Turkey
223
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/02/2005 : 09:40:40
sana şimdiden başarılar dilerim uçağını yapmak ayrı dert yaptığın uçağı bürokratik engellerden geçirmek ayrı dert hatırlatayım dedim senin işin uçağı yaptıktan sonra başlayacak fulas
|
Bahadir
üye
USA
163
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 03/02/2005 : 16:31:12
Kendi ucagini yapmak zor bir olay degil. Alirsin bir kit, harcarsin 2000 saat , sonunda ucan bir ucak cikar ortaya. Ama sonra nasil ucuracaksin? Maliye Bakanligi senden ucaginin degeri kadar yillik vergi isteyecek. SHGM "olmaz agam, ben buna kayit vermem" diyecek. Kayit olmayinca havaalanina sokmyacaklar.. Sonra????turkiye'de herseyin bozuk, agir, yavas gitmesine neden olan kendince bizi koruyan devlet kuruluslaridir , baska bir sey degil.. Samsun'daki ucus okulunun sahibine sorun bakalim Samsun sokaklarinda ucak gecirmek nasil mumkun olmus.. Kolay gelsin, Tanri gani gani sabir versin :) |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/02/2005 : 14:58:54
arkadalar, ben uçağı yapacağıma garanti ediyorum ama uçurmak için ruhsat falan filan almayacağım bürokratik engellerin ağır olduğunu gayet iyi biliyorum aslında o yüzden yapacağım uçağı meskun mahaller dışında; yani ormanlık ve dağlık yerlerde uçurmayı düşünüyorum. b.u kaçak olacak ama bu konuda bir bilgim yok. ben havalandığımda acaba F-16 lar tepeme binermi diye düşünüyorum. yapacağım uçağın metal aksamı fazla değil radara yakalanma şansı az. ve tek kişilik hava alanına falan ihtiyacı yok 96 metrede havalanıp 64 metrede landing (iniş) yapıyor. azami sürati 90 Km. ve 1000 metreden fazla tırmanamıyor zaten. bu şartlarda izin almam sözkonusu olurmu? düşünceleriniz benim için çok değerlidir cevaplarınızı bekliyorum. ayrıca cevap yazan arkadaşlara desteklerinden dolayı çok teşekkür ederim. |
fuatulas
üye
Turkey
223
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/02/2005 : 15:52:52
valla bu özelliklerle sana ruhsat verirlermi bilemem mantık olarak vermeleri gerekir ayrıca düşünmediğin çok önemli konular var bence 1 seni ergeç yakalayacaklar (f-16 lar uğraşmaz) bunlar yerel idare olacaktır polis falan yakaladıkları zaman sana aracın belgelerini sorarlar o zaman ne diyeceksin ? bir daha olmamak kaydıyla affediyoruz diyeceklerinide hiç sanmam!! 2 yapacağın hava aracı hangi katagoriye giriyor bilmiyorum bu aracı kullanabilmek için gerekli ehliyet(ultralight lisansı) varmı yok mu bilmiyorum seni yakaladıklarında bunuda soracaklardır elbette eğer yoksa ağır cezalar alabilirmisin ayrıca bir daha lisans bile vermeyebilirler illede birşey yapıp uçurmak istiyorsan R/C model uçak yapıp onu uçur derim ben hatta daha ucuza gelir:) fulas |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 04/02/2005 : 16:27:10
hemen bir ultra light yapmaya başla ultra, hiç durma.aradığın hemen her malzeme Türkiye'de birşekilde bulunabiliyor. motor bile var, bulamazsan bir manyeto ve yeni birkaç dişli ekleyebilirsen WV1600CC motor bile işini görür. sadece CG'yi ayarlaman gerekli. Devleti boşver, yapabiliyorsan uçabilirsinde..katlananilir birşey yapki uçuş yerine giderken arabada polisle başın derde girmesin..tavsiye kimsnin olmadığı bir yerde uç, havaalanı felan olmasın 1000mt az değil. tek başına gitme, yanıda en az 2 kişi olsun, ilk yardım malzemesi bulundurun (birinci tedbirdir).Paran varsa yapmaya uğraşma getirt hiç olmzasa konstrüktif olarak sağlamlığını bilirsin. Asla emin olmadığın muadil malzeme kullanma..Örneğin planında (atıyorum)DIN233 standart 1000745 nolu cıvata diyorsa hırdavatçıya gidip mercimek başlı cıvata alır gibi başka malzeme alma..Herbirinin genleşme, tutma , metal yorgunluk payı ve hammade özelliği vardır. Alumünyum'da da sakın muadil'e gitme planda hani duraliminuyum numrasaı varsa onu alın yoksa ilk kalkışında kanatların U olur. çok iyi hesap kitap yap, aceleye getirme, bitecekse 2 ay geç bitsin.Sen gelirken biz o yollardan seneeeeeeeeler önce döndük, uçak oyunları ile o yüzden ilgileniyoruz.yukardakiler giydirme değildir, hakikaten önerimdir. şimdiden kolay gelsin Hakan737Guven
Edited by - hakan737 on 04/02/2005 16:28:27 |
coskun
üye
20
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/02/2005 : 15:50:38
Yazilanlardan moralin bozulmasin. Bu gun Turkiyede amatörler turbin motorlu helikopter yapiyor, kompozit uzerine calisiyor ve son derece basarili oluyorlar. Ev yapimi ucak meraklilarinin toplandigi bir grup var tavsiye ederim oraya uye ol, bilgiyi bilenlerden al, kulaktan dolma , yarim yamalak bilgilerle kafani agritma. Hadi basarilar; adres http://groups.yahoo.com/group/amatorhavacilar/
|
remziozturk
üye
Turkey
29
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 05/02/2005 : 23:32:29
Çoşkunun dediği doğru, konuyu işin içinden insanlarla konuşup yardım almanda yarar var. Sen yapmazsan, ben yapmazsam kim yapıcak uçağını, nasıl gelişecek havacılık? Ülkemiz, Avrupa birliği sürecinde pek çok dönüşümü ve uyumu gerçekleştiriyor. Bu alanda eskiden olduğu gibi bürokratik işlemlerde sıkboğaz edileceğini sanmıyorum.Uçağını bir an önce yapmaya başla, gelişmelerden bizleri de haberdar et. Ama önce kafandan F-16 ların tepene bineceği fikrini atarak başla olur mu. Remzi Öztürk
|
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/02/2005 : 13:32:53
arkadaşlar öncelikle ilginize çok teşekkür ederim. yazdıklarınızı kağıda döküp tek tek defalara inceledim. gerçekten desteğinizi aldıkça şevkim daha da artıyor. özellikel bazı arkadaşlar bunu gerçekleştirmem konusunda ısrarcı davranıyorlar. arkadaşlar siz hiç meraklanmayın ben bu işe başladım ve bitireceğim. gerekirse yapım aşamasından uçuş aşamasına kadar video kayıtlarını da sizlere göndereceğim. bu arada işimden bahsedeyim; ben belgesel sinema üzerine profesyonel olarak işler yapmaktayım. film prodüksiyon ve yapım işleri ile uğraşmaktayım. uçma tutkusu da bu sayede bana bulaştı. bir yapımda helikopter kameradan görüntü ihtiyacı oldu. fakat ortam ve imkanlar çerçevesinde bunu başaramadık. o zamandan bu yana uçan bir alet yapıp kendi işimi kendim yapmaya karar verdim. aslında uçma tutkusu babamdan kalan bir duygu, 1940 lı yıllarda Eskişehir'de ki inönü tepesine inen ilk türk pilotun babam olduğunu biliyorum. bu başarısından dolayı Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından kendisine bir ödül verilmiş ve amerikaya davet edilmiş fakat bizdeki vatan sevdası onun burada kalmasını sağlamış. herneyse arkadaşlar tavsiye ve ilginiz beni gerçekten çok duygulandırdı. bu işe başladığımda kendimi çok yalnız hissediyordum. havacılığın türkiyedeki durumu malum, beni ümitsizliğe sevketmişti. fakat bu gün çok sevinçliyim. hepinize teşekkür ederim. gelişmelerden hepinizi haberdar edeceğim. |
scorpion22
üye
Turkey
183
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 07/02/2005 : 19:50:02
Hangi dergi için çalışıyosun?Neler yaptığını bir de babanın kim olduğunu merak ettim bize biraz bunlardan bahsedersen sevinirim,Kararlılığın taktir etmeye değer doğrusu kayıtlarını ve resimlerini bekliyoruz.Sana biraz amatör olarak yaklaştık sanırım bunları açıklama ihtiyacı hissettin ama iyi olmuş öğrenmiş olduk ve farklı konular hakkında bilgi alma şansımız oldu.Çalışmalarının ne boyutta gittiğini bizlere yaz senin gibi bu işle ilgilenenlere de aşama aşama bilgi vermiş deneyimlerini paylaşmış olursun.bolşanslar................... |
Anadolu_Kartalı
üye
Turkey
6
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 : 09:50:34
Bu Konuda Yolun Açık Olsun Sevgili Arkadaşım.. Umarım Hayallerindeki gibi bir uçak veya ultra kanat yapıp uçma zevkine erişirsin. Bu konud aelimizden gelen her türlü yardımı yaparız. SAYGILARIMLA
|
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 : 09:55:28
Merakınızı takdir ediyorum, biraz kendi işlerimden bahsedeyim. 1976 Konya doğumluyum, aslen Ermenek'liyim. İpek Yolu Dergisinde Sanat yönetmeni olarak çalışıyor ve aynı kurumun memuruyum. 1990 yılından bu yana Basım-yayın sektörünün içerisindeyim. çeşitli sinema, belgesel ve video klip reklam filmi setlerinde görevler aldım. En son kendi belgeselim olan "8000 yıldır keşfedilmeyi bekleyen yer; Botsa" filmini çektim, şu an montajı yapılarakyayına hazırlanıyor. ünlü bir isim değilim. hep kamera arkasında çalıştım. bizim sektörde helikopter kamera ve hafif uçaklara yoğun talepler var. fakat pahalı olduğu için yapımcılar yanaşmıyor. birde bizim belgeselcilikte ödenek ve bütçe konusu oldukça zayıftır belki bilirsiniz. belgeseller TV lerde hep gece 01,00 den sonra yayınlanır. magazin programları ve yerli aşiret dizileri Türkiye'de ön plandadır. o yüzden belgesel ve eğitici programlara fazla önem verilmez Türkiye'de. yıllardır bu konuyu savunduk ve katıldığımız tüm platformlarda bunu dile getirdik.Çalışma resimlerini kısa zamanda sizlerle paylaşacağım. bundan şüpheniz olmasın. Babamı merak ederseniz, kendisi emekli bir öğretmendir. 40 lı yıllarda Eskişehire giderek sivil uçuş eğitimleri almıştır. uçuş dalı planördür. Planör pilotluğu dalında Türkiye'de ilk ödülü İsmet İnönü tepesine inerek başarı sağlamıştır. Kayıtlarda olup olmadığını bilemiyorum fakat kendi ifadesi ile bunları anlatırdı. şu an hayatta değil kendisi 2002 yılında vefat etti. arkadaşlar yeterli bilgiyi verdiğime inanıyorum, kimliğimi açıklama gereği duymadım, malum Devlet Memurluğu kanunları buna müsade etmeyebiliyor. beni maruz görün lütfen. zaten forum içerisinde kimsenin açık kimliği ile karşılaşamadım. hepinize teşekkür ederim. ULTRA |
scorpion22
üye
Turkey
183
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 : 10:49:51
Merakım şahsınızı yakından tanımaya yönelik değildi.Sadece bir dönem ben de konya da dergi işleriyle ve gazetelerin havacılık köşeleriyle ilgilendiğim için ilgimi çekti.Babanı merak ettim çünkü böyle bir olayı havacılık envanterlerinde gördüğümü hatırlayamadım.Birinci elden bilgi almak istedim.(AYRICA BAŞIN SAOLSUN)Şu kimlik meselesine gelince hiçbirimizin özel bilgileri bu form daki konularla alakalı değil.Ama ihtiyaç duyulursa da sor cevap alabilirsin.Sadece birinci öncelik havacılık olduğu için adımız yaşımızın önemi yok.Sen şimdi neden bana sordun diyeceksin?Açıklamasını yukarda yaptım:)İlgine tesekürler..Sanırım tanışıyor olabiliriz dahi........... |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 : 14:48:39
scorpion22, sizinle tanışıyor olabiliriz. hangi yıllar Konya'da yayıncılık sektördeydiniz bilmek isterim. gerçi ben Konya'ya 7 yıl önce geldim, önceden istanbul'da ikamet ediyordum. yinede sizinle tanışmak isterim çünkü sizinle paylaşacağım hususlar olduğunu düşünüyorum. Hatta adres falan verirseniz size çıkarmış olduğumuz dergiyi ücretsiz abone yapabilirim. belki dergide sizin makalelerinizden de yararlanmış oluruz. babam konusunda bende envanterlerde herhangi bir kayıt olduğunu bilemiyorum. araştırmak lazım vakit nakit meselesi. fakat kendi ağzından bunları denledim. anlattıkları kulktan dolma hikaye gibi değildi. sizinle tanışmak isterim mail adresim: fatih@adoart.com görüşmek dileğiyle |
scorpion22
üye
Turkey
183
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 : 15:15:29
Ben 2000 yılında konya ya öğrenci olarak geldim.bu Eylülde istanbul a döndün.Gençlik merkezinde bir ara dergi çıkardık genç bakış sonra yerel gazetelerde ki arkadaşlarla havacılıkla ilgili haberler de ortak çalıştım.Amatörce yani.Sen herhangi bir gazetede falan çalışmış olabilir misin?İsmin yabancı gelmedi açıkçası.......... |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 : 08:59:50
ismim, fatih özsoy. Konya'da aktifmedya isimli bir reklam ajansının ortağıydım. şu an bir devlet kurumunda memurum.bir yerlerde karşılaştığımıza inanıyorum fakat geçmişi irdelemek lazım. herneyse, elimde şu an birçok ultralight, microligt, airbike projeleri var. henüz hangisini yapacağıma karar veremedim. daha doğrusu uçabilirliği konusunda bu projelerden emin değilim. sağdan soldan toplama bunlar. projelerin doğruluğu konusunda şüpheliyim, yoksa adamlar bu projeleri ortalığa koymazlardı gibime geliyor. siz ne dersiniz bu konuda? elinizde denenmiş projeler varmı? bilmek isterim. Ultra |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 : 09:09:15
arkadaşlar projeler konusunda bana yardımcı olmanızı beklerim. bunun sevincini hep beraber yaşamalıyız. elimde adam gibi bir proje olsa (tam ölçüleri ile) malzemeleri ile, yapımına yarın başlarım madi durumum müsait. motorunu bile aldım, bir kenarda öylece duruyor WV1200. motoru yerde çalıştırdım fakat bir takım eksikleri var mesela sekman atmak istiyorum. karbüratörü değişmesi gerekli, bujiler ve disbüritör kabloları falan filan. aşağıdaki proje favorim ama ölçüleri konusunda tereddütlüyüm. bana yardımcı[URL=http://img156.exs.cx/my.php?loc=img156&image=beaujonendurospec5kf.gif][IMG]http://img156.exs.cx/img156/9267/beaujonendurospec5kf.th.gif[/IMG][/URL] olun arkadaşlar. |
scorpion22
üye
Turkey
183
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 : 10:17:42
İlk duyduğum da bana da çok garip gelmişti ama istanbul kartal araba pazarında bir ara bir micro light satışa çıkarılmıştı.İkinci el bunun gibi birşeyler de bulabilirsin.(kendin yapamazsan ve acil ihtiyaç duyarsan tabi)ben sana bir proje bulabilirim sanırım.Elime geçerse yollarım.......... |
hakan737
üye
Turkey
279
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 : 11:21:53
sevgili ultra, şimdi kızacaksın ama havacılık son derece ciddi ve disiplinli bir iştir. Eğer elimde proje var diyorsan vardır yok diyorsan yoktur. En başından beri ben senin elinde tam ölçekli bir imalat ptojesinin varolduğunu sanıyordum. Gönderdiğin resim alelade bir el çizimi, bir taslak niteliğinde. Sevgili kardeşim, havacılık son derece ciddi bir konudur, sadece kendini uçursan bile emniyet en ön planda gelir. Bu yollardan geçmiş olan bir ağabeyin (en azından 6 yaş büyüğüm) kendine olduğu kadar ailene arkadaşlarına karşıda bir sorumluluk taşıdığını unutma. Senin uçmayı herşeyden çok istemen doğal, son derece normal, zaten bu kadar insanın tayyarecide bir araya gelmesinin en büyük nedeni bu. Ancak ağzından bir kelam çıktığı zaman, ortada olan konuyu tamamen etkilediğini unutma. ilk mesajında iddialı girmene rağmen, şu anda ortada birşey olmadığını görüyoru oysa ilk mesajında malzeme toplamaya başladığından bahsediyordun. Birtakım projelerden bahsediyorsun ama uçabilirliğinden emin değilsin!Proje bitmiş birşeydir, taslak ise düşünülen birşey. Eğer proje ise uçabilirliğini zaten sen bilemezsin , projeyi yapana güvenmen lazım.Heyecanın ağzından çıkanların önüne geçmesin, yoksa gözümüzde intiban zedelenir. Buraya bir çok arkadaş uçak yapacağım diye topic açtı ama açanların birçoğu projelerinin belirli bir yerindeydi. Sanırım bu noktadan sonra biraz daha dikkatli düşünmen gerekiyor. Önce, bir ultralight planını aramak için burası çok çok doğru bir adres değil. Bir başkasının "bu çok iyi" dediği veya "tam proje" dediği bir çalışma ile yola çıkılmaz. İLk önce kendi isteklerini ve kapasiteni göz önüne almalısın. Ayrıca proje'ye sağlam ve emin olduğun bir noktadan ulaşmalısın. Bunun için internette yarım saatlik bir araştırma seni isteğin yere götürür. hatta arkadaşlarımızdan birisi sana bir link vermişti, buradaki kişilerden bir ultralght planı için en doğru adrese gidebilir yada onların projelerinden birini kullanabilirsin. Ne kadar amatör olarak yaklaşsanda bu iş profesyonellik ister. ayakların yerden kesildikten sonra 1 mt'de 1000mt'de hayatını kaybetmen veya sakat kalman için aynıdır. Eğer canı gönülden bu işi yapmak istiyorsan çok daha dikkatli ol, bunlar hiç şakaya gelmez. İyi bir proje bulursan-ki bu projede herşey ayrıntısı ile anlatılmış olmalıdır. Yani senin detay çözmemen gerekiyor. Eğer uçak mühendisliği konusunda, en azından model uçak temel bilgileri konusunda bir bilgin yoksa kulaktan dolma şeyler ile yola çıkma derim. Eğer bir ultra-light yapacaksan ana malzemen duraliminyum olacaktır. Bunu bulman son derce zor ama İTU uçak mühendisliği ile temasa geçersen yol gösterirler. Çünkü havacılıkta kullanılan duraliminyum çok büyük miktarda üretilmez ve heryerde satılmaz. İstediğin numaradaki alimunyum'u bulman zaman alabilir. yani alümunyum üreticileri ile temasa geçmen gerekebilir. bu alümünyum aynı zmanda senin istediğin çap ve et kalınlığında olmayabilir,, bu yüzden belkide uygunnbir siparişi bile beklemen gerekebilecektir. eğer "ben normal kullanırım birşey olmaz" dersen o senin bileceğin iş.Ayrıca Alüminyum için ya argon kayanğı yada çok iyi bir kilitli cıvata sistemi kulanman lazımm. Bunun için aynı malzemeden atak sistemleri ve dayanıklı cıvatalar kulanman gerekiyor. Biz 1989-91 senelerinde bir VP-1 yapmak istedik (kartal THK'da). uzun formalite ve araştırmaları bir kenara bırakırsan, boş ağırlığı 220kg olan bu uçak için (ne yazıkki uçak sınıfına giriyordu-Türkiye'de experimental-yani ev yapımı uçak sınıfı yok, uzun hikaye)planda 1600CC bir WV big motoru öneriliyordu. Bazı reduktörler ile pervane miline aktarımda devir arttırılıyor ama ağırlığı azaltmak için manyeto kullanmak gereliyordu.uçak 1 kişilikti. Senin düşündüğün modelde 1200CC motor almışsın ama buna manyeto takımı bulman lazım zira akü hem yer tutar hemde extra bir ağırlıktır. ayrıca içinde sıvı asit bulunması uçan bir makinede çok arzu edilen bir şey değildir.(akü +marş motoru vs). ultralightlarda özellikle tek kişilklerde genel olarak hafif ve iki zamanlı rotax motorları kullanılır. genelde 40-60 beygir gücündedirler.Eğer iş 1200cc WV motoruna dönerse tüm hesapların altüst olur ve planın dışına çıkmak zorunda kalırsın. Ağır olan motor Cg noktasını değştirecek buda yapısal modifikasyona neden olacaktır. yapısal modifikasyon ise belki kanatlarda bile oynamaya yol açacaktır.
daha fazla lafı uzatmadan sadede geleyim..önce çok ama çok iyi bir plan bul. bu plan tam olsun. sonra tekrar gel ve malzelerini tanıt..bakalım sonra ne yapabiliriz. son not..uçmak için hakikaten çok boş , in-cin top oynayan bir yer bulmalısın. eğer çoluk çocuk dolarsa 3. uçuşunda izleyenler arasına polislerde karışır sonra derdini anlatamazsın. Biz ulaştırma bakanlığı ve sivil havacılık ile ilgili sorunumuzu çözemedik, ayrıca hayati bazı malzemeleride bulamadık ama en büyük problem, VP1'i uçak sınıfına soktukları için pilot lisansı istediler. VP1'in o günkü maliyeti 35 milyontl idi. Pilot lisansı ise 70 milyon :) sana elimdeki dergilerden birinden birkaç link vereyim bir ara bak;(sonra neden Türkiyede bu işlerin olmamasının sağlandığını ayrıca konuşuruz!) www.bmaa.org biritish microlight aircraft assc. www.thruster.co.uk www.dewald-leichtflugzeugbau.de www.fly365.co.uk 2000 yılından elimde kalan Ultralight flying dergisinden linkler belki çalışırlar; www.ultralightflying.com www.quicksilveraircraft.com (2000 yılında buradaki ultralightların ortalam fiyatı 13000$dı muhtemelen motor hariç...Türkiyem Türkiyem cennetiimmmm!!!, örneğin tam sana göre olanın fiyatı MX sprint 8995$!!!!!!) www.quadcitychallenger.com www.skystar.com www.interplaneAircraft.com ready to fly skyboy ultralight trainer 16.900$ rotax582 engine, kapalı kabin, amortisorlu iniş takımı, fabrika boyalı, yanyanaiki koltuk dula control.....daha ne istersiniz?+3000 dolarda eğiitmi var. not: iç sayfada gördüm 8995 $'a sprint motor dahilmiş!! www.air-techinc.com http://www.800-Airwolf.com motor ve bilimum aksesuar için www.flysmla.com herhangi bir arama motorunda Phantom aircraft company diyede bir araştır..9988$'a tam senlik bir ultralight var yine...motor dahil!!!
bu abartı...replicalar için...www.loehle.com sabre aircraft INc diye arat quicksilver GT400'ü ara www.goldencircleair.com www.cgsaviation.com www.skywolf.com/genesis.html genesis olmadan da bak www.titanaircraft.com KOLB Aircraft 'ı ara Joplin light aircraft'i ara http://n-lemma.com/aerolite veya www ile ara www.fly-flightstar.com herhalde yeter
Hakan737Guven
Edited by - hakan737 on 09/02/2005 11:43:40 |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 : 16:49:52
hakan bey öncelikle ilgilize gerçekten çok teşekkür ederim. havacılık konusunda aradığım şeyleri bulduğuma inanıyorum. buralarda uçak deyince herkez bana gülüyor. yapacağımı söyleyince dahada alay konusu oluyorum. sizin verdiğiniz bilgiler ve uyarılar gerçekten bu yolda bana ışık tutacaktır. siz haklısınız havanın şakası olmaz 1 mt de aynı 1000 metrede. ama ben bu işe gerçekten gönül verdim. gece yatarken bile projelerle uyuyorum. malzemelerin tabiki bir kısmını temin ettim. bu konuda yalan söylemiyorum. aslında size çalışmamı en baştan anlatmam lazımdı, anlatmadığım için sizide çelişkide bıraktım sanırım. elimdeki çizimler internetten indirme basit denemeler. tabiki bunları ciddiye almıyorum, ama yine de bana bazı fikirler veriyor bunlar. en azından bu işe yeni soyunduğum için bilmediğim bazı konuları öğrenmiş oluyorum. makine, mekanik ve teknik konularda bilgilerimin iyi durumda olduğuna inanılorum. aslında uçma hastalığına ilk olarak basit bir helikopter yapma hevesi ile başladım. hiçbir kimseye ve kitaba internete bakmadan projelerimi kendim çizmeye başladım. aslında size aldım dediğim malzemeler helikopter içindi. borular, civatalar, somunlar mafsallar, WV1200 motoru bir takım rulmanlar, dişliler falan filan. bu işe çok para döktüm iki yıl önce. aslında baştan beri yanlış yolda olduğumun farkındaydım ama tutkularımdan dolayı kendime engel olamadım. uçmanın kolay olmadığını hele hele helikopter ile hiç kolay olmayacağını bir arkadaşımla değerlendirdim. günlerce oturup bunu konuştuk. eninde sonunda helikopterden vazgeçmiş olduk. bir süre ara verdikten sonra yelkenkanatlara ilgi sardım. birde bunun motorlu-pervaneli olanlarını görünce hemen çalışmalara yeniden başladım. internette araştırma yaparken ultralight leri gördüm ve buna yoğunlaştım. elimdeki malzemeleri de yapacağım ultraliht veya microlight için kullanmayı düşündüm. bu amaçla proje arayışına girdim. umarım açıklamam sizlere kaybettiğim intibağı geri kazandırır. olay bundan ibaret. ha daha çok malzemeye de ihtiyacım olduğunu da bunu kabul ediyorum. elimdekilerle uçağın % 30 u bile yapılmaz. projeler derken de internetten indirdiklerim değil kendi çizdiğim projelerden bahsetmiştim. hakan bey inanıyorum ki siz tecrübeli ve birhayli yol katetmiş bir insansınız. bu konuda bana yol göstermenizi arzu ederim. daha sizinle paylaşacağım çok şey olacak, uçağı bitirince tabi inşallah, uçuş aşamasına gelirsek gerekirse sizide yanımda görmeyi temenni ederim. irtibatı kesmeyelim. selamlar ultra. |
ultra
üye
Turkey
21
Cevap |
Gönderilme Tarihi - 10/02/2005 : 10:52:36
sevgili hakan bey gönderdiğiniz linklere baktım, fakat hepsi uçak satmaya çalışıyor, benim amacım satın almak değil. kendim yapmak. benim size anlatmak istediğim bu. projeler konusunda arkadaşların verdiği yahogrup adresine de baktım yardımcı olamadılar, belki de vardı ama tam bir irtibat sağlayamadık kendileri ile. görüşmek dileğiyle. [IMG]http://img240.exs.cx/img240/4986/fatih5az.jpg[/IMG] |