ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 
 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 THY VE YENİ UÇAKLAR SEÇİM DOĞRUMU?
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
 
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
Skyhero
üye



24
Cevap
Gönderilme Tarihi - 05/02/2005 :  07:40:19  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Selam
Sanirim bir cogumuz duymusuzdur THY 5 tanesi uzun menzilli olmak üzere 36 Airbus 15 Boeing ucak aliyor ve bu sekilde su an 70 ucaklik filoyu 3 yil icinde 100 ucaga cikarmak istiyor. Buraya kadar iyi hos güzel ama öte yandan THY nin konumu, yolcu potansiyeli ve maddi gücü gibi kriterleri ele alirsak bence yanlis bir karar. Cünki;

- THY %63,6 lik koltuk doluluk orani ile zaten elindeki ucaklarin potansiyelini daha tam zorlamis degil.Örnek bu sayi Lufthansada %73,1.

SORUN 1) 3 senede filoyu en az %40 büyütecek THY ama, ucaklari nasil dolduracak?

- THY nin 2003 yilinda tasimis oldugu ortalama 10,4 Milyonluk yolcunun %48 gibi bir bölümü sadece ic hatlardan elde edilmis.Tasinan uluslararasi yolcu orani sadece %47 diger %5 lük bölümü hac ve özel ucuslara dagiliyor.

SORUN 2) THY ,Swissair´in iflasindan ve Swissairin kurdugu Qualiflyer ortakligi cöktükten sonra hic bir ortaklikta yer almiyor. Uluslar arasi yolcu kapasitesi bu tür oratkliklardan cok etkileniyor. Bunun yani sira Istanbul gibi bir merkeze sahip olmakla THY cografi acidan cok sansli.Ama 7 adet suanda mevcut olan A340 ve gelecek olan 5 adet A330 lar ile 12 adetlik bir uzun menzilli filoya sahip olacak THY ve kitalar arasi ucus noktasi rakiplerine nazaran yine kisitli olacak.Bu durumda 100 adetlik dev bir Jet filosuna ragmen gercek anlamda International calisan bir havayolu sirketinden bahsetmek bence dogru olmaz. Ic hatlar icin daha cok kücük gövdeli bir filodan olusan TURKISH EXPRESS / TURKISH CITYLINER gibi isimler adi altinda daha düsük maaliyetlerle calisan bir yan kurulus kurup,kendisi uluslar arasi ucuslara agirlik vermelidir.

- THY bugüne kadar uzun Menzilde Airbus (A340 / A310 ) ,orta ve kisa menzilde Boeing (B737) tipi ucaklarda bakim ve pilot egitimi konusunda tecrübe kazanmis bir firma.

SORUN 3) Karma bir filoya sahip olmak bugün daha cok politik nedenlerden kaynaklaniyor bu belli. Gelisen teknikle kokpitten tutunda ucagin yapisina kadar bir cok konuda ayri ayri yollara giden Boeing ve Airbus modelleri icin THY elinde iki cesit tip icinde birbirinden ayri iki cesit teknik eleman ve ucus personeli bulundurmak zorunda.Oysa uzun menzilden tutunda orta/kisa menzile kadar tüm ucaklari Airbus´dan yada Boeing´den almis olsa THY teknik ve pilot egitimi harcamalarinda da homojenlesmis bir filo yapisi sayesinde daha karli olacak. Örnegin teslim alacagi ilk A320 ucaklarinin bakimini Isvicreli SR Technics´e vermek zorunda kaldi THY,halbuki A320 segmentinde bulunan B737-800 tipi ucaklara ustaca bakim yaparken .

Ben bu ucak seciminin ardinda sadece ve sadece Politik kararlarin oldugunu düsünüyorum. THY uzun menzilde A340/330 ailesi üzerinde tecrübe kazanmis bir firma onun icin A330 seciminin dogru oldugunu düsünüyorum.Ama A321/A320 lerin B373-800 yaninda gereksiz bir secim oldugu kanisindayim.THY 12+19 olmak üzere toplam 31 adet A320-Ailesi ucak yerine uzun menzilli filosunu büyütebilir ve Istanbul´un gercek anlamda bir HUB olmaya daha yakinlastirabilir. Ic hatlar icinde gereginden fazla B737 tipi orta menzilli ucak yerine Embraer,Canadair gibi kisa mesafeye daha uygun ucaklardan olusan bir filo yaratip, daha düsük ucus maaliyetleri ile daha karli olabilir..

Yorumlarinizi bekliyorum.

Edited by - skyhero on 19/02/2005 08:23:42

Bahadir
üye


USA
163 Cevap
Gönderilme Tarihi - 06/02/2005 :  17:30:41  Profili Göster  Ziyaret Bahadir'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Skyhero,
THY nin siparisleri bayagi yanki uyandirdi havacilik camiasinda. Boeing'deki insalar "tamam tesekkur ederiz, bizden 15 ucak aldiniz ama bu Airbus olmadi" dediler. Nedenleri de senin dedigin gibi son derece acik ve secik.

THY bir ilki daha basardi ve yeni kusak 737 ve A320 ailesini beraber ucuran ender , belki de tek sirket oldu. Daha onceden eski kusak 737 leri ucurup daha sonradan A320 ailesi siparisi veren firmalari saymiyorum (united, lufthansa, Air France, British, vs. vs. vs. )

Benim tek umudum A320/1 ler icin CFM motorlarinin ismarlanip yine de bir miktarda filo benzerligi yaratacaklari yonundeydi ama gittiler IAE ismarladilar.

THY nin uzun menzilli ucuslari icin de A330 lari almasi bence de cok normal. A310 larin yerine de zaman zaman kullanilacaklar bunlar.

Benim anlamadigim B737-400 lere kaka guzuyle bakilmasi. Bence bu ucaklarda bir 10 sene kadar daha omur var. Ancak bizde "herseyin yenisini alalim" turunden bir mantik oldugu icin onlar da tukaka edilip yollanacaklar.

THY nin soz zamanlarda yakaladigi bir pazarlama metodu bence havayolunun basarisi icin cok ama cok onemli. ABD'deki ucus noktalarini arttirmasi ve bunu yaparken de sadece Turkleri degil, ayni zamanda bundan cok fazla yararlanacak baska etnik kokenleri de dusunmesi lazim. Ornegin hindistan'a olan seferler sadece bir nokta ile kalmamali. Istanbul'u hub olarak kullanan bir havayolu olarak THY ABD den bir suru Hintliyi kendilerine cekebilir.
Beraber calistigim bir suru Hintli Amsterdam ya da Frankfurt'tan gecerken karsilastiklari zorluklari anlata anlata bitiremiyorlar.

THY nin A330 larla acmasi gereken YYZ (Toronto) , IAD (Washington), LAX (Los angles) hatlari sart. Onun disinda Hindistan'da Bombay, Delhi ve Banglore da sart.

Ucak secimi konusunda THY den insanlarin Embraer'i ziyret ettiklerini biliyorum. Ozellikle EMB190-195 ucaklari ic hatlarda ve ufak noktalarda kullanmak icin ideal ucaklar ve menzilleri de bayagi iyi.

Sevgiler..

Sayfa Başına Git

   
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000