ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 birazda efsanelerden söz edelim
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sayfa: 
of 2
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
deliturko
üye


Turkey
3
Cevap
Gönderilme Tarihi - 07/02/2005 :  23:11:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
tamamen 2 .dünya savaşı dönemi alman teknolojisi hastasıyım bf 109 me 262 daha saymama gerek yk heralde benim gibi düşünen warsa buyursun rakiplerimizide bekliyorum p51 spitfire hastaları !!!!!!!!!11

fuatulas
üye


Turkey
223 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 :  09:19:04  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ben spitfire hastasıyım özellikleri bakımından değil elbetteki alman veya amerikan uçaklarından daha üstün olanları var ama ben spitfire ı kargaya benzetirim ve çoğu insan kargaları hor görür ama ben kargaların uçuşlarına süzülüşlerine hastayım:) tıpkı spitfire a hasta olduğum gibi en nefret ettiğim uçak sa p47 tunderbird simülatörler de en çok zorlandığım uçak o abi dönmüyor uçak ya sinir oluyorum yaw !! o uçakta hep avlıyorlar beni

fulasSayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/02/2005 :  11:41:10  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla

benim de 2.dünya savaşında kullanılan uçaklar ilgi alanıma giriyor ve en sevdiğim se bakın tesadüfe ki spitfire.Bize bu konu da neler söylemek istersin?Madem konuyu sen açtın sen yönlendir biz uyarız ok?

.........Sayfa Başına Git

deliturko
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 :  11:43:34  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
arkadaşlar ilginize teşekkürler fakat kızıl baron abimizin dedği gibi asla yalnız düşman saflarda avlan ma ilkesine uymak zorundayım benim 109 aynı anda 2 spitfire ile kapışamaz şimdi dimi
şaka yapıyorum heralde bu konuda meraklı sayısı fazladı r birazda daha sayımız arttırmak için lobi çalıması yapalım derim ilk başta
uçaklar konusunda ise luftwaffe için uçmak isterdim diyebilirim bf 109 veya me 262 u werirseniz kendimi adardım savaşa yani heheh henüz similatör deneyimim yok fakat en kısa zamanda evde sistemi kurucam madem similatör dediniz
rudder pedallı bir sistem önerebilirmisiniz joystic yani similatörler izin weriyor ise kapışırız RAF vs LUFTWAFFE walla oluyorsa süper olur online
birde bu similasyon programlarının marka isim içerik anlatırsanız sevinirim
saygılar

Sayfa Başına Git

birgi
üye


Turkey
392 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 :  12:40:38  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Lancester,alakasız oldu ama :) Bombardıman olmadan hava harekatında başarıdan söz edilmez! :)

Birgi

Sayfa Başına Git

fuatulas
üye


Turkey
223 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 :  14:33:29  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
valla bende combat fligt simülatör mevcut hemen hemen her akşam uçuyorum
ikinci dünya savaşında pilot olmak ister ingiliz ister alman olsun en güzel şey valla teşkilatı kurup kapışalım simülatörde oldukça iyiyimdir :)
en azından hemen düşüremiyorlar:))

fulasSayfa Başına Git

TURK_Kanmaz
üye


Turkey
10 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/02/2005 :  16:49:34  Profili Göster  Ziyaret TURK_Kanmaz'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
www.turkisheagles.net

Ziyaret ediniz, ettiriniz.Gerekli açıklamaları orada bulacaksınız. 2.DS dönemi uçakları ile en iyi uçabileceğiniz program.
Tüm uçaklar dönemlerinin karakteristik özellikleri ile yer almaktadır. Hepsinin performans ve tepkileri birbirinden farklıdır.

Bu arada japon ve rus uçaklarınıda unutmayın :)


Sayfa Başına Git

ultra
üye


Turkey
21 Cevap
Gönderilme Tarihi - 10/02/2005 :  08:02:00  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
arkadaşlar PACİFİC FİHGTER oynayan var mı aranızda, bu simülatörde çok güzel. ben denedim, çok hoşuma gitti, uçakların tamamı 2. dünya savaşından. pearl harbor falanda var uçuşlar arasında. deneyenler bilir güzel bir simülasyon diye düşümdüm.

selamlar

Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
33 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/02/2005 :  08:44:58  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sana katılıyorum fuatulas.Şu P-47 gerçekten rezalet!Sadece simulasyona renk ve heyecan versin diye P-47'yi seçiyorum.
Eğer "Combat Flight Sim." oynuyorsan birde Hurricane"yi dene derim.Manevra kabiliyeti çok iyi ama silahları zayıf olduğu için çok iyi isabet kaydetmene rağmen rakip uçak düşmüyor.He he hee.

Benim favori uçağıma gelince:Fw-190 çok iyi ve hızlı

quote:

ben spitfire hastasıyım özellikleri bakımından değil elbetteki alman veya amerikan uçaklarından daha üstün olanları var ama ben spitfire ı kargaya benzetirim ve çoğu insan kargaları hor görür ama ben kargaların uçuşlarına süzülüşlerine hastayım:) tıpkı spitfire a hasta olduğum gibi en nefret ettiğim uçak sa p47 tunderbird simülatörler de en çok zorlandığım uçak o abi dönmüyor uçak ya sinir oluyorum yaw !! o uçakta hep avlıyorlar beni

fulas


Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/02/2005 :  09:56:05  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ikinci dunya savaşındaki uçakları çok iyi analiz etmek lazım ve tabiri caiz ise elma ile elma karşılaştırması yapmak gerek. en azından büyük bir bölümü ve belli bir zamana kadar.

BF109 zamanının ötesinde bir uçak. Merlin motoru icat edilmeden önce bu motorun kabiliyetini avrupa ve afrika üzerinde geçebilecek başka bir uçak+motor bileşeni yoktu. BF109'un en kötü tarafı kabin tasarımıdır. Hiçbir zaman spitfire, mustang ve thunderbird gibi"buble" kanopili uçaklargibi görüş açısı yoktur ancak onlara nazaran daha korunaklı ve zırhlıdır. 2. dünya savaşında alman pilotlarının ölüm sebebi çoğunlukla bedenlerinden vuruldukları için değil kokpitten çıkamadıkları içindir.

Bf109'u benzersiz yapan eşşiz enjektörlü motorudur. bu sayede uçak yüksek irtifada ve hızda tono ve loop atabilmekteydi. Savaşın erken zamanlarında karşısındaki hurricane'ler ise klasik karbüratörlü motor kullandıkları için merkezkaç kuvvetine maruz kaldıklarında yada ters uçtuklarında yakıt problemi yaşıyorlardı. hatta başlarda spitfire'lar bile aynı sorunu yaşadılar. daha sonra aslen lancaster için geliştirilen merlin motorları spitfire'larda kullanılınca fark ortadan kalktı. merlinler enjektörlü değil ama süpercharge'lıydı.

bu noktadan sonra ibre spitfire'a dönüyor. daha iyi bir aerodinamik ve manevra kabiliyeti ile BF109un önüne geçen spitfire hız olarakda bf109'u yakalıyor.

Almanlar bf109'un önüne ancak ME262 ile geçtiler ama o zamana kadar müttefikler 3-4 uçak varyasyonu geliştirdiler. hepside rakiplerinde iyi idi. mustang'da bunlardan biridir. Hatta mustang RR merlin motorlarının en iyi performans verdiği uçaktır.


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

orko_8
üye


Turkey
58 Cevap
Gönderilme Tarihi - 11/02/2005 :  13:34:10  Profili Göster   orko_8 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,

Messerschmidt Me-109, 2. Dünya Savaşı'nın en çok kullanılan savaş uçaklarından birisidir ve eğer hafızam beni yanıltmıyorsa Il-2 Sturmovik'ten sonra en fazla üretilmiş savaş uçağıdır (30 bin küsürdü galiba)

Bu uçağın ilk prototiplerinden Me-109K'ya kadarki tüm modellerde bir türlü halledilemeyen ve pek çok pilotun hayatına mal olan başlıca tasarım sorunu iniş takımları ve uçağın iniş-kalkış sırasındaki kararsızlığıdır. İniş takımları fazlasıyla narindir ve ortalamanın biraz üzeri bir sertlikte bir inişte bile kolayca kırılabilmektedir. Bu uçağın bir de uçak gemisi versiyonunun tasarlanmış olması oldukça garip aslında (Me-109T, Graf Zeppelin uçak gemisi için). Me-109 hakkında pek çok pilotun ve askeri tarihçinin ortak kanısı, usta bir pilotun elinde çok iyi bir av uçağına dönüşebileceği, ancak etkili kullanabilmenin epey maharet gerektireceğidir. Başta Erich Hartmann, Gerhard Barkhorn ve Hans Joachim Marseille olmak üzere pek çok Luftwaffe asının bu uçakla uçmuş olması da ilginç bir ayrıntıdır.

FW-190 ve çok sınırlı da olsa kullanım şansı bulmuş "kuzeni" Ta-152, Almanlar'ın 2. Dünya Savaşı'ndaki en iyi uçak tasarımları olarak kabul edilmektedir. Oldukça etkileyici bir manevra kabiliyeti ve güçlü bir silah kombinasyonuna sahip FW-190, iyi bir denge tutturabilmiş ender Alman savaş uçaklarından kanımca.

P-47 her ne kadar ağır bir uçak gibi görünse de uçuş performansı açısından FW-190'dan daha iyi bir durumdadır (dönme hızı, irtifa, menzil ve benzeri performans kriterleri açısından), bunu bir de 2x4 makineli tüfek silah donanımı ile birleştirdiğini düşünürsek oldukça başarılı bir tasarım olduğu sonucuna ulaşılabilir.

2. Dünya Savaşı'na ait benim kişisel olarak favorim iki uçaktır: Junkers Ju-88 ve Nakajima Ki-84 Hayate. Birincisi savaşta hemen hemen olası her görevde kullanılmış tam bir çok rollü savaş uçağıdır (bombardıman, pike, torpido saldırı, gece avcısı, eskort av, keşif, silahlı nakliye). İkincisinin ise Amerikalılar tarafından performans açısından ellerindeki tüm tasarımlardan daha iyi olduğu kabul edilmektedir. Japonlar'ın şanssızlığı, kulanbilecek eğitimli ve tecrübeli pilotların bulunmamasıdır.

Saygılarımla

Arda Mevlütoğlu

Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 12/02/2005 :  09:13:05  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

Bu güzel tartışmanızı büyük bir zevkle izliyorum. Müsaade ederseniz ben de bir iki küçük katkıda bulunayım dedim. Supermarine Spitfire ve Messerschmit Bf-109 döneminin en iyi av uçaklarıdır. Her ikisi de Hawker Hurricane'den daha üstün yeteneklere sahiptir. Ancak Spitfire'ın ileri modelleri, P-51 "Mustang", P-47 "Thunderbolt" ve FW-190 2.Dünya Savaşı'nın ikinci yarısında aktif rol almış çok daha yetenekli av uçaklarıdır.

Britanya Hava Savaşı'nın başlarında görev alan Spitfire Mk-1 ile Bf-109'u karşılaştırdığınızda şöyle bir durum ortaya çıkar: Spitfire az da olsa Bf-109'dan daha hızlıdır ancak iki uçak arasındaki temel fark motorlarından kaynaklanmaktadır. Spitfire'da karbüratörlü Rolls Royce "Merlin" bulunuyordu. Bf-109'da ise enjektörlü Daimler Benz motor vardı. Pikelerde aşırı "G" nedeniyle karbüratör taşma yapıyor ve motor duruyordu. Bu Spitfire'ın ilk modellerinin en büyük eksikliğiydi. Onun için önce hafif bir "roll" yapar sonra pikeye geçerlerdi. Bu durum da böyle bir sorunu olmayan Bf-109'a üstünlük sağlıyordu.

Britanya Hava Savaşı'nın ilk aylarında RAF 800 civarı uçak düşürmüş, Luftwaffe'nin düşürdüğü uçak sayısı ise 650 civarında olmuştur. RAF'ın düşürdüğü uçakların büyük bir kısmını Ju-88, He-111 bombardıman uçakları ile Ju-87 pike bombardıman uçakları teşkil eder. Halbuki Luftwaffe'nin düşürdüğü uçakların tamamına yakını Hurricane ve Spitfire'lardır. Bu uçaklar ile ilgili detaylı bilgiyi "Uçaklarımız" bölümünde bulabilirsiniz.

Geçmişte "Genel Konular" başlığı altında "Britanya Savaşı" incelenmişti. Burada Sevgili Mehmet Cemil Kale arkadaşımızın da çok güzel görüşleri vardı. İlgilenenlerin bu forumu da okumalarını öneririm.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

fuatulas
üye


Turkey
223 Cevap
Gönderilme Tarihi - 12/02/2005 :  10:14:06  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
haluk abi ya rus yak serisi ni bu uçaklarla karşılaştırırsak nasıl bir resim çıkar ortaya?

fulasSayfa Başına Git

deliturko
üye


Turkey
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 13/02/2005 :  22:12:15  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
werdiğiniz bilgiler için cok teşekküer ederim

Sayfa Başına Git

scorpion22
üye


Turkey
183 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  10:51:03  Profili Göster   scorpion22 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Teşekürler!Güzel bir adres vermişsin dün okur okumaz girdim ve üye oldum diğer katıldığım filolardan iyiydi açıkcası.Özellikle üyelik konusundaki hassasiyetleri ve acemi olmana hiç önem vermemeleri çok güzel.Bu hafta joistik alıp başlıyorum uçuşlara:)Tavsiye ederim.

.........Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  11:37:36  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler, Sevgili Fuat,

Köklü bir geçmişe sahip olan Rus havacılık sanayii büyük atılımını 2.Dünya Savaşı sonrası yapmıştır. OKB Yakovlev tarafından tasarlanan Yak serisi uçaklar VVS'nin temel hava muharebe uçağı olmuştur. Yak-1'den 8700 adet, Yak-9'dan da 16800 adet üretilmiştir. Ancak bu uçaklar Spitfire ve Bf-109 ile karşılaştırıldığında çok daha düşük performansa sahip oldukları görülür. Spiitfire Mk.IX'un 1750HP'lik Rolls Royce Merlin-61 ve Bf-109E'nin 1825HP'lik enjeksiyonlu Daimler Benz motoruna karşılık Yak-1,Yak-3 ve Yak-9'da 1183HP'lik pistonlu sıra mootor bulunuyordu. Supercharger'ı olmayan bu motor nedeniyle Yak'lar yüksek irtifada son derece düşük bir performansa sahiptiler. Keza silah donanımları da oldukça zayıftı. Bu nedenle ABD askeri yardım kapsamında Ruslar'a P-39 "Aerocobra" ve P-40 "Tomahawk" vermiştir.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

orko_8
üye


Turkey
58 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  13:23:24  Profili Göster   orko_8 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Merhabalar,

Rusya'ya yardım kapsamında gönderilen Bell P-39 Airacobra'ların avdan ziyade yakın hava desteği - tanksavar görevlerinde kullanılmış olduklarını eklemekte fayda var. Bunda bu uçağın gerek yüksek irtifa performansının zayıf olmasının, gerekse burun topunun kara hedeflerine karşı dengeli ve etkili atış yapabilmesinin etkili olduğu biliniyor.

Saygılarımla

Arda Mevlütoğlu

Sayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
33 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  13:25:33  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Türk Hava Kuvvetleri'nde bu efsane uçaklardan kaçar adet varmış?Bileniniz varmı?
THK'nde hemen her marka uçak envantere girmiş ve çıkmış.Ama hiçbiri müzelere girmemiş(çok yazık).Sadece bir adet P-47 İstanbul Hava Müzesi'nde ve birde Spitfire mock-up olarak Ankara Hava Müzesi'nde kendilerine yer bulmuş.

Saygılar

Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

murattekin
üye


Turkey
33 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  13:31:32  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Luftwaffe meraklısı iseniz şu sitedeki gizli projelere göz atmanızı öneririm:
http://www.luft46.com/


quote:

werdiğiniz bilgiler için cok teşekküer ederim



Murat Tekin
Ege GrupSayfa Başına Git

orko_8
üye


Turkey
58 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  14:43:39  Profili Göster   orko_8 a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Internette bu konuda kısıtlı bilgi var, ancak benim bildiğim kadarıyla Türk Hava Kuvvetleri 1943'te toplam 72 adet Focke Wulf FW-190A teslim aldı. 1948'e kadar kullanıldılar diye hatırlıyorum.

Sayfa Başına Git

haluksevel
Moderator


Turkey
203 Cevap
Gönderilme Tarihi - 14/02/2005 :  16:23:47  Profili Göster  Ziyaret haluksevel'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Sevgili Tayyareciler,

THKv'de kullanılan 2.Dünya Savaşı'nın meşhur av ve bombardıman uçaklarından bazıları şunlardır.

P-40D "Kittyhawk".....................24 adet.........1940/48 arası
P-47D "Thunderbolt"..................180 adet.........1948/54 arası
Heinkel He-111....................... 24 adet.........1937/46 arası
Hurricane Mk.I/II....................164 adet.........1939/46 arası
Spitfire Mk.I/V/IX/XI/XIX............237 adet.........1939/54 arası
FW-190A3............................. 72 adet.........1943/47 arası
B-24 "Liberator"..................... 5 adet.........1942/47 arası

1923'den günümüze kadar THKv uçakları ilke ilgili çalışmalarımız tamamlanmış olup Mart-Nisan aylarında sitemizde "Savaş Uçakları" bölümünde yayınlanacaktır.

En içten sevgi ve saygılarımla

Haluk SEVELSayfa Başına Git

Konu 2 Sayfa Uzunluğunda:
  1  2
 
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000