ANASAYFA
Anasayfa | Forum Anasayfa | Profil | Kayıt | Aktif Konular | Arama
Kullanıcı İsmi
Şifre:
Şifremi bu bilgisayarda hatırla! 


Şifrenizi Unuttunuz mu?

 Bütün Forumlar
 GENEL KONULAR
 kendi uçağımı kendim yapıyorum
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sayfa: 
of 2
Yazan Önceki Konu Konu Sonraki Konu  
hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 10/02/2005 :  14:19:12  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
ultra selamlar,

girdigin sitelerde ultralight satmaları normal, ama dikkat edersen fiyat-maliyet orantılarınıda burada göz önüne alabilirsin. ne kadar çeşit olduğunu , nasıl bir aracın kendine uygun olduğunu görebilrsin.allahtan kar mağduriyeti ile evdeyim hemen cevap yazabiliyorum. www.eaa.org adresini iyice bir tara. sol altta bir link goreceksin kendi uçağını kendin yap diye.

home-built uçaklar genelde "flybaby","vp-1" gibi alttan kanatlı gövdesi kapalı, daha uçağa benzeyen , ahşap ağırlıklı uçaklardır. TAm olarak ultralight mantığında plan bulmak zor.Ama net'de şöyle bir ara "home built aircraft plans","experimental aircraft plans" gibi varyasyonları dene, açılan sayfadaki linkleri mutlaka incele.aralarında amatörler olabilir ve planlar için adres verebilirler.

planlar %90 paralıdır. 100dolar +/- oynar.

baktığın yukarıdaki linklerde satılık uçakların fiyatını görüyorsun. senin işine yarayacak tek kişilik uçaklar 4000-8000$arası. diyelim 8000$işini görüyor.eğer bunu getirtme maliyetin 5000$ ise 13.000$'a sana mal olacak demektir. REsmi işleri bilmiyorum, getirttim evimin bhçesine koyacağım, register etmek istemiyorum diye bir seçenek varmi?bilmiyorum..bunu yusuf kahvecioğlu çok daha iyi bilir. 13bin dolar 20milyar eder yaklaşık.motor ve uçak dahil.sen kaça maledeceksin? bu hesabı iyi yapıp alternatifini bir kenra koy. Çorlu'da uçan arkadaşlar vardı, onlara nasıl ulaşılı bilmiyorum.Mutlaka vaktini ayırıp İTU'ye gelmen lazım.Yada samair'de yusuf beye gitmen.birinci elden bilgiler buradan alabileceklerin.


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

ultra
üye


Turkey
21 Cevap
Gönderilme Tarihi - 02/03/2005 :  07:54:32  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
arkadaşlar hala bir proje gelmedi. bana kimse yardımcı olmayacak mı? sabırsızlıkla bekliyorum. bu yaz o uçağı kaldırmak istiyorum..
herkese selamlar....

Sayfa Başına Git

riga
üye


Latvia
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 :  00:49:01  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Ultra merhaba, ben riga-Letonya'da yasayan bir Turk'um. Sana yardimci olur mu bilmem ama burda (Letonya'da)sovyet doneminden kalma bir cok satilik 2.el ultralight var. Letonya, Rusya'nin bir parcasi iken burasi, sovyetlerin en buyuk havacilik merkezlerinden biri idi (hem pilotaj hem yapim-teknik anlaminda) Su anda kapanmis bulunan "Aviacija Akademija" o donemde Sovyetler Birligi' nde sivil pilot, ucus muhendisi, vs. yetistiren en buyuk merkezlerden biri idi. Akademinin o donemden kalma, bugun ihtiyac duyulmayan bir cok egitim malzemesi (Bunlar arasinda motor, pervane, lastik vb. gibi bir cok malzeme var) batili emsallerine gore cok uygun fiyatlarla satiliyor. Eger ilgilenirsen senin icin arastirabilirim, belki boylece ihtiyac malzemeleri daha uygun fiyatlarla bulabilirsin.
Selamlar

Sayfa Başına Git

riga
üye


Latvia
3 Cevap
Gönderilme Tarihi - 04/03/2005 :  00:49:41  Profili Göster  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Ultra merhaba, ben riga-Letonya'da yasayan bir Turk'um. Sana yardimci olur mu bilmem ama burda (Letonya'da)sovyet doneminden kalma bir cok satilik 2.el ultralight var. Letonya, Rusya'nin bir parcasi iken burasi, sovyetlerin en buyuk havacilik merkezlerinden biri idi (hem pilotaj hem yapim-teknik anlaminda) Su anda kapanmis bulunan "Aviacija Akademija" o donemde Sovyetler Birligi' nde sivil pilot, ucus muhendisi, vs. yetistiren en buyuk merkezlerden biri idi. Akademinin o donemden kalma, bugun ihtiyac duyulmayan bir cok egitim malzemesi (Bunlar arasinda motor, pervane, lastik vb. gibi bir cok malzeme var) batili emsallerine gore cok uygun fiyatlarla satiliyor. Eger ilgilenirsen senin icin arastirabilirim, belki boylece ihtiyac malzemeleri daha uygun fiyatlarla bulabilirsin.
Selamlar

Sayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 08/03/2005 :  19:08:06  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Bence en güzeli bir yamaç paraşütü almanız ve arkasına monte edeceğiniz bir motorla ilerlemeniz, Bir aralar Samsun'dan bir arkadaş böyle bir Yamaç paraşütünü uçurmuş hatta Tv.lerde görünmüştü, Lisansını almak da o kadar zor değil...
Sevgilerimle..

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  11:18:53  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
sevgili sirer olaya "bir yamaç paraşütü al , arkasına motor tak "diye yaklaşmak facialara davet çıkarmaktır. Diğer topiclerdeki cevaplarınıza göre bu kadar kolaycı ve baştansavma cevap, diğer tarafta katıldığınız fikirlere pek uyuşmuyor.

bilgi için;

motorlu yamaç paraşütü, motor takılmış bir yamaç paraşütü değildir. Her yamaç paraşütü motor takılmaya uygun imal edilmemiştir. Bunun sebebi paraşütün hücum açısı tasarımı ile kanat alanının (ve oranının) motorun ağırlığı ve itme gücüne uygun tasarlanması gerektiğindendir.
Paraşüt'ün üzerinde mutlak suretle "motorlu uçuşa uygundur" ibaresi fabrika bilgi patch'inde yazmalıdır. SOnradan yapılan modifikasyonlar asla güvenli değildir!
motorlu yamaç paraşütü için belirli bir ağırlıkta, belirli bir gücü üreten, belirli bir pervane çapına sahip yüksek devirli motor gereklidir.Ayrıca bu motor için uygun sehpa, harnes, askı trapezleri ve gerekli muhafaza aparatlarıda gereklidir.

Motorlu yamaç paraşütü ile uçmak çok özel bir eğitim gerektirir. Eğitimin yanısıra sağlam ve güçlü bi vücududa.Zira üzerinizde bu kadar ağırlık varken (nispeten dengesiz) her nekadar arkanızda motor gücü varsada belirli bir mesafeyi kas gücü ile koşarak aşmanız gerekmektedir.(kanat profilinin kaldırmaya yetecek hızına erişene kadar)

Yamaç paraşütü sanıldığı kadar güvenli değildir. Bunu bireysel olarak yapılan hava sporları anlamında düşünmek gereklidir. Kişisel yapıldığı ve türkiye'de herhangi bir kontrol mercii bulunmadığı için, tüm güvenlik prosedürlerini uygulamak kişiye özel tasarruftur. Motorlu yamaç paraşütünin ise ilave özellikleri ile çok daha fazla dikkat ve bilgi gerektirdiğini uutmayalım.

Türkiye'deki yamaç paraşütü kazalarının hemen hemen tamamı, bilgisizlik, muhakeme yetersizliği,pilotaj eksikliği, tecrübesizlik ve en önemlisi "ego tatmini" nedenleri ile oluşmaktadır. Salt malzemeden oluşan kaza yok denecek kadar azdır.

Bu nedenle "tak paraşütü sırtına, atla, uç, birde motor tak, tam olur" şeklinde bir yaklaşımı kişisel olarak tasvip etmiyorum.

Sevgili ultra, bu iş zaman ve gönül işidir. Kafana mutlaka koyduysan aradıklarını bulursun. Riga ve ben sana iki tane çok önemli kapı araladık. DEvamını getirmek senin elinde. Forumlardan çok fazla medet umma. Eğer illede plan arıyorsan internette biraz daha fazla araştırma yapman, bulduğun her kaynaktaki kişilerle temasa geçmen lazım. Sana verdiğim ve birçok arkaşdaşın önerdiği EAA yani experimental aircraft assc. bu işin beşiğidir. mutlaka ona bağlı linkleri araştırmalı ve yazışmalısın. Forum'da kimseden senin adına bu işleri yapmasını bekleme derim.


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  11:47:08  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Özür dilerim mesajım yanlış anlaşıldı, arkadaşım bir an önce uçmak istediğini belirttiği için ben bunu birazda espiritüel bir dille böyle bir yolunda olduğunu belirtmek adına yazmıştım..
Tekrar özür diler yazılarınızı beğeniyle okuduğumu ifade etmek isterim.. Saygılarımla..

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

hakan737
üye


Turkey
279 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  13:01:21  Profili Göster  Ziyaret hakan737'ın Anasayfasını  Alıntıyla Brilikte Cevapla
rica ederim, birazda ben tersimdem kalktım herhalde, büyütülecek birşey değildi.kırdıysam benimde kusuruma bakmayın. Ayrıca fırsat bulamadım ama yaptığınız çalışmalardan dolayı madem bu topic'e denk geldik , buradan kutlamak isterim. Hala dergide yazıyor olsaydım, mutlaka özel bir konu olarak yazardım bunu. falcon4.0 uçucularını her zaman takdir etmişimdir.

saygılar


Hakan737Guven
Sayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  16:04:54  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Teşekkürler ;
Sitemizi incelemeniz ve bize fikir vermeniz bile bizim için büyük bir onur olacaktır...
Saygılarımızla...

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  16:10:17  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Ayrıca Hakan Bey;
Forumumuza üye olmanız bizi çok mutlu edecektir..

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

Sirer
üye


Turkey
47 Cevap
Gönderilme Tarihi - 09/03/2005 :  16:41:39  Profili Göster  Ziyaret Sirer'ın Anasayfasını   Sirer a bir ICQ mesajı Gönder  Alıntıyla Brilikte Cevapla
Teşekkürler Hakan bey...
Sitemiz hakkındaki görüşlerinizi daha sonra sizden duymak isteriz...

4.Air Force
411.Turkish Raiders Squadron Comm.
www.turkishstars.comSayfa Başına Git

Konu 2 Sayfa Uzunluğunda:
  1  2
 
 Yeni Konu  Konuyu Yanıtla
 Printer Çıkışı Al
Sıçra:

Tayyareci Forum : İKOVAN BİLİŞİM

Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000